ik ben lid aan lexa.nl maar, ik kan geen goede contacten maken met mijn slechte nederlands?? wat moet ik doen??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Nieuws luisteren en kranten lezen. Oplezen en naspreken.
Nou moet ik wel zeggen dat Nederlands na chinees een van de moeilijkste talen op aarde blijkt te zijn om te leren. En ook veel Nederlands zijn niet denderend goed in hun eigen taal. Het moeilijkste zijn de voorzetsels..oftewel in, op, aan, uit, naar, enz. Dat is in elke taal zo. Daar zit ook geen logica in en leer je alleen door het heel veel te lezen en te luisteren. Vraag ook vrienden en bekenden of ze je willen helpen door je te verbeteren als je iets fout zegt. Mensen doen dit uit beleefdheid vaak niet, maar het maakt het jou wel iets makkelijker. En laat je nooit ontmoedigen ik vind Sjaak echt superlekker klinken mede door zn accent... ;P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Cursus volgen? Want blijkbaar moet je het niet alleen van je mooie blauwe ogen hebben:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand je berichten (of wat je er dan ook op wil zetten :P) na laten lezen en zo nodig verbeteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En bij de eerst volgende date val je door de mand.
Jij kunt bijvoorbeeld een cursus volgen.
Maar jij kunt bijvoorbeeld op zoek gaan naar iemand
die dezelfde taal spreekt.
er is vast iemand die je kan helpen met je profiel pagina.
veel suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op ieder potje past een dekseltje, de vraag is natuurlijk wel of je naar de juiste deksels kijkt. Misschien ben je te kieskeurig of heb je een hele lange lijst met eisen.
Aan slecht Nederlands kan je natuurlijk werken, dat zou dan geen drempel moeten zijn. In Nederland is het handig om de taal Nederlands redelijk te beheersen. Dat zal niet alleen een toevoeging zijn voor Lexa.nl of een eventuele partner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is niet zo heel gek, want bij een blind date valt als eerste het uiterlijk van iemand op, bij zoiets als lexa kan misschien als eerste een profielfoto opvallen, maar vervolgens zal je 'manier van praten' ook opvallen.

Ik zou hetgeen wat je daarop schrijft inderdaad laten nakijken door een vriendin of door een familielid. En ondertussen vind jij het misschien zelf wel fijn om je nederlands te verbeteren? Je kunt het beste Nederlands leren, door ontzettend veel te oefenen want oefening baart kunst. Het beste is om te praten met een echte Nederlander en vraag aan de mensen om jou heen of ze jou willen corrigeren. En dat is niet leuk op het begin als ze ieder zinnetje opnieuw moeten zeggen, maar zo leer jij het wel. Een boek lezen wil ook helpen en je hoeft echt geen moeilijk boek te lezen, het mag ook gewoon een jeugdboek zijn. En als je het dan hardop leest, oefen je ook met de uitspraak.

Daarbij wil ik nog even kwijt dat je niet al je hoop op lexa moet vestigen. Uit ervaring van vrienden en familie die eerst heel hard op zoeken waren en zich gingen inschrijven bij datingbureaus als lexa en andere, wat dan op niets uitdraaide en nu zijn sommige van hun gelukkig met iemand heel anders. Voor iedereen is er wel iemand, maar soms als je te hard zoekt, lukt het niet altijd.. Lexa is ook zo oppervlakkig, mensen zien je hobby's en je profielfoto enzovoort, maar ze zien niet de werkelijke persoon die jij bent. Zij kunnen niet zien hoe lief, zorgzaam enzovoort iemand is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Typ een bericht en laat het eerst door de spellingscorrector verbeteren voor je het plaatst.

Daarnaast is het zaak zoveel mogelijk in het Nederlands met mensen te praten, de krant, boeken en tijdschriften te lezen en naar Nederlands gesproken televisie uitzendingen te kijken. Nederlands is niet makkelijk maar nou ook weer niet onoverkomelijk moeilijk. Ik ken veel buitenlanders die het behoorlijk goed onder de knie hebben gekregen.