hoe laat moet een kind van 12 in het weekend naar bed

Toegevoegd na 2 minuten:
als het kind door de weeks om half tien gaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
20.5K

Het beste antwoord

half tien,uiterlijk tien uur werd er bij ons gehanteerd...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe laat moet een kind van 12 volgens jou doordeweeks dan naar bed?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou een kind niet heel veel later naar bed laten gaan in de weekenden. Hooguit een half uur later. Dus halftien door de week, dan tien uur ofzo in het weekend
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan uiterlijk half tien:)

Andere antwoorden (15)

10 uur lijkt me een goede tijd voor de vrijdagavond en de zaterdagavond

Toegevoegd na 3 minuten:
lijkt me iets laat
13 jaar geleden
Ergens tussen 22.00 en 23.00 uur. Het is een beetje afhankelijk van het kind. De een heeft meer slaap nodig dan de ander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als pappa en mamma de aanwezigheid van het kind wel even zat zijn, en nog een stukje avond voor zichzelf willen hebben.
De precieze bedtijd hangt ook van het kind af ; de een blijft in zijn ritme en is om 8 uur, half negen gewoon moe, de ander kan in het weekend best lekker doorhalen en houdt het tot 12 uur vol en slaapt de volgende dag uit.

De beste vuistregel is ongeveer een uurtje later dan normaal. Waarbij de normale bedtijd wederom door ouders en slaapbehoefte van het kind bepaald wordt.

Bij mij gaat de oudste (15) door de week om negen uur en trekt het in het weekend ook niet langer, de jongste (10) gaat door de week om 8 uur en in het weekend russen tien en elf. Gaat uitstekend zo. Door de week staan we om 6 uur op, en in het weekend mag iedereen slapen zo lang die wil (gemiddeld tot een uur of half 8, alleen de jongste slaapt graag een gat in de dag).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het weekend dus vrijdag/zaterdag 11.30 uur lijkt mij voor een 12jarige een redelijk tijd.(ze gaan toch altijd zeuren mag het wat later)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ivana
13 jaar geleden
Alsof je zeuren moet belonen......
wel laat al hoor half 10 doordeweeks ik zou zeggen 10 uur in het weekend vrijdag en zaterdag en zondag gewone tijd. mijn jongste van 15 gaat om half 10 naar bed en vanaf 16 mag er een half uurtje bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
21.30 door de weeks is best laat. In het weekeind 22.30 is en prima tijd voor iemand van 12.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door de week half tien, vrijdag en zaterdagavond als ze slaperig worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga doordeweeks half 10 naar bed, 10 uur lig ik er echt ín. In het weekend ga ik om half 11 naar bed, behalve als ik de volgende dag een belangrijke wedstrijd heb (ik sport op redelijk hoog niveau). Ik red de week prima maar het hangt inderdaad heel erg van het kind zelf af, ik heb namelijk ook vriendinnen die om 10 uur naar bed gaan in het weekend..

Toegevoegd na 3 dagen:
en waarom is dit geen waardevol antwoord?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moest altijd erg vroeg naar mijn idee. Op mijn 18e nog altijd om 21.00 uur. Je komt dan wel in de situatie terecht dat je niet lang kunt opblijven als dit weleens zo uitkwam. Het opblijven heb ik wat dat betreft geleidelijk aangeleerd. Zo ook is het voor iedereen verschillend en went men aan een ritme. Ik ben er wel achter dat een gelijkmatig ritme belangrijker is dan het aantal uren dat je slaapt. Ik bedoel, stel je slaapt 8 uur, normaal van 23.00/7.00 uur. Dan kun je het een andere keer wanneer je deze 8 uur slaapt van bv 1.00/9.00 uur moeilijker hebben door de tijdsverschuiving. Slaap je een uurtje minder tussen je gebruikelijke tijd dan heb je er normaal gesproken geen hinder van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kind van 12 heeft ongeveer 10 uur slaap per nacht nodig. Uiteraard zijn hier individuele verschillen in. Krijgt het minder slaap dan hij nodig heeft, dan ontstaat er een slaaptekort dat van invloed kan zijn op het humeur en gedrag.

Het klinkt heel ouderwets, maar het is voor een mens eigenlijk het beste om vaste slaaptijden aan te houden. Op dezelfde tijd naar bed en op dezelfde tijd opstaan. Daar went je lichaam aan en zo zal het goed kunnen functioneren. Natuurlijk kan in het weekend daarvan worden afgeweken, mits er geen slaapprobleem is, dan is het juist goed om ook in het weekend vaste tijden aan te houden.

Door de individuele verschillen zou ik geen antwoord kunnen geven op je vraag. Je moet dit zelf even uitproberen. Als je kind in het weekend om half 11 naar bed gaat en hij/zij slaapt de volgende dag uit tot pakweg half 9 en is daarna uitgerust dan kan dat prima. Is hij/zij moe en chagrijnig, dan zou ik de bedtijd aanpassen.

Niet ieder kind kan trouwens tegen verstoring van het vaste slaapritme. In dat geval zijn vaste bedtijden, ook in het weekend, aan te raden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afhankelijk van het kind en de situatie.
Ik heb zelf 3 kinderen, en die gaan ook in het weekend wat later naar bed.
Wij proberen op zaterdagavond een gezelschapsspel te doen met zijn allen. Als de jongste (8) niet meedoet dan beginnen we wat later, en is het afhankelijk van het einde van het spel hoe laat de jongens naar bed gaan. Ook hangt het ervan af hoe gezellig het is. Als er veel wordt geruzied en gevit kunnen ze eerder naar boven, en anders gewoon wanneer het spel (vaak kolonisten, maar wij doen ook veel andere spellen) afgelopen is. Dit kan variëren tussen 22.00 - 23.15 / 23.30
Op zondag slapen ze dan meestal wat langer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10 uur uiterlijk, half 10 in door de week is eigenlijk al net iets te laat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rond elf uur.Zondag moet het kind rond half tien gaan slapen. Het kan afhankelijk zijn van kind naar kind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een uurtje later dan normaal.

Lees ook eens onderstaande link: