Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe los ik deze situatie op?

Ik moet van me ouders studeren aan de hogeschool maar kan het niet aan het is te zwaar voor mij hierdoor verlies ik al mijn sociale contacten.
Me ouders hebben me geisolleerd waardoor ik al mijn sociale contacten verlies....
Ik wordt constant uitgescholden en er is constant ruzie tussen me ouders en mij... Ik wordt er depressief van...


Hoe los ik dit op?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik doe mijn opleiding nu al meer dan een jaar en een half maar de resultaten zijn er niet naar maar ik moet steeds verder doen en ik kan het niet aan...

Toegevoegd na 10 minuten:
Mijn studie is zwaar in 2 opzichten : de materie is teveel voor mij zodat ik alles moet opgeven om het te kunnen studeren waardoor ik mijn sociale contacten verlies. Het is tevens ook zwaar omdat mijn talen zeer slecht zijn en ik een opleiding doe waar je zeer veel talen nodig hebt...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (12)

je zou hier op school met je docent over kunnen praten, als deze ook vind dat de opleiding te hoog gegrepen is voor jou, zou deze met je ouders moeten gaan praten...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet hoe oud je bent,maar probeer de kindertelefoon anoniem 0800-0432 gratis. En verder krijg je als je ergens anders gaat studeren wel weer sociale contacten.Misschien heb je een oom of tante waar je goed mee kunt praten of een leraar op school.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je ouders hebben hiermee vast het beste voor ogen voor jou maar ze vergeten even dat je geen 10 jaar meer bent.

Voor een vervolgopleiding na de middelbare school moet je toch in principe zelf kiezen zoals je nu ook ziet, als jij het niet ziet zitten wordt het niks.