als je een echte hartsvriendin hebt, maar iemand anders zegt dat echte hartsvriendinnen niet bestaan, is dat dan zo of is dat een mening?

iemand van mijn klas zegt altijd:hartsvriendinnen bestaan niet, is dat een mening of een feit??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (17)

Dat is een mening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een mening net zoals jij vind dat je een hartsvriendin hebt
13 jaar geleden
Het is eigenlijk een feit, maar als je naar de betekenis van hartsvriendinnen kijkt kan het ook wel een mening zijn.

Toegevoegd na 31 seconden:
wanneer je een hartsvriendin bent bedoel ik dan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi zeehond123 ik heb meer punten dan jou!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is al heel lang zo hoor, en het is dan JIJ
Dat is een mening. Wie bepaald of iets wel of niet zo is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat die persoon,die deze uitspraak doet,duidelijk geen echte hartsvriendin heeft,kun je dat onder de categorie meningen scharen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is een mening...

VriendinnenVriendschap is de relatie of verhouding tussen twee of meerdere mensen waarbij het geslacht geen rol speelt. Een vriendschap is dus mogelijk tussen man en vrouw maar ook tussen twee mannen of twee vrouwen. Het belangrijkste waarop een goede vriendschap gebouwd is, is vertrouwen en onvoorwaardelijkheid.

Vriendschappen worden gesloten. Met woorden, zoals kinderen dat doen ("zullen we vriendjes worden?"), of zonder. Binnen een vriendschap helpt men elkaar en aanvaardt men meer dan daarbuiten. Ook dat wat men als vrienden voor elkaar doet wordt vriendschap genoemd.

Twee mensen die een bijzonder hechte en langdurige vriendschap hebben worden vaak boezemvrienden genoemd; vrouwen heten dan ook wel hartsvriendinnen. Ook de termen beste vriend en beste vriendin worden veel gebruikt. Naast de vriend bestaat er ook de kennis. Met een kennis gaat men over het algemeen luchtig vriendschappelijk om; wederzijdse verwachtingen, inspanningen en verplichtingen zijn in dat soort contacten lager en soms geheel afwezig.

Een belangeloze vriendschap is een vriendschap waarbij de één kijkt naar wat de ander nodig heeft en zijn eigen belangen/verlangens op de achtergrond plaatst.

Een persoonlijke vriendschap is iets wezenlijk anders dan een vriendelijke houding tegenover iedereen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een mening. Maar je er van niets aantrekken. Het is niet echt lief haar/hem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een mening, misschien ingegeven door jaloersheid, maar dat verandert er verder niets aan
13 jaar geleden
Als jij vindt dat je een hartsvriendin hebt, dan zou ik me niks aantrekken van wat die andere persoon zegt.
Je kunt prima een beste vriend/in hebben, dat is een feit in elk geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat het een mening is omdat
als jij een hartsvriendin hebt hoef je toch nies van dat meisje aan te trekken meestal is zij gewoon jaloers dat zij misschien geen hartsvriendin heeft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is mening uit een persoon die denkt dat het een feit is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals iedereen zegt is het een mening, alleen pas op met je hart weg te geven aan hartsvriendinnen want die kunnen je wel het meest pijn doen.
Mijn dochter had/heeft een hartsvriendin van de lagere school waar ze ongelofelijk veel verdriet van heeft gehad toen ze ineens kon barsten, jaren later is het wel weer goed gekomen en zijn ze weer hartsvriendinnen.
Je moet het zien als een externe zus alleen dan net anders.
Heel veel plezier samen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mening.

sommige mensen noemen het ook anders je BFF :) ( Best friend forever)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is een mening.

als je een vriendin hebt die altijd komt als er wat is...
als je een vriendin hebt die niet boos is als je eens een dag niet belt...
als je een vriendin hebt die altijd steun bied...
als je een vriendin hebt die jou gelijk aan zichzelf ziet, dan heb je geen hartsvriendin..
op het moment dat je al deze dingen in 1 vriendin terug vind heb je wel degelijk een hartsvriendin..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij zegt die persoon dat alleen maar vanwege zijn positie of jaloezie dat jij der wel een hebt en diegene niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel of niet in Hartsvriendinnen geloven is beiden een mening.
De een gelooft dat je werkelijk heel lang beste vrienden kunt zijn, en er werkelijk voor de ander zult zijn, en een ander gelooft er niet in en vind dit onzin.
Mogelijk is die persoon ooit in de steek gelaten door iemand die deed alsof hij/zij de hartsvriend(in) van hem/haar was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat dit voor jouw klasgenote een feit is maar voor jou háár mening. Ik leg het even uit..

Als jij vind dat jij een hartsvriendin hebt..dan IS dat zo..dat is voor JOU een FEIT.

Maar als dat andere meisje vindt dat hartsvriendinnen niet bestaan..dan zal dat voor háár een feit zijn..zij heeft dan geen hartsvriendin.

Voor haar is dat dan een feit..terwijl dat voor jou..háár mening is.

Trek je er in elk geval maar niets van aan..en geniet maar lekker van het feit dat jij beslist een hartsvriendin hebt.

Groet,

Ton