Wat moet je doen als je 4 jaar een relatie hebt en al 3 jaar zijn broer leuk vindt?

Mijn vriend is echt geweldig, ik heb niks te klagen. Maar ik word zo gek van het feit dat ik bijna meer aan zijn broer denk dan aan hem. Ik heb geen idee of zijn broer wat in mij ziet (denk het niet, hij beweert altijd dat mensen van mijn leeftijd buiten zijn leeftijdscategorie vallen (wat eigenlijk onzin is)).
Het voelt niet alsof ik mijn vriend aan het lijntje hou, want als zijn broer niet had bestaan, was er niets aan de hand geweest.
Ik heb af en toe de sterke drang om het hem te vertellen, maar dat zou heel ongemakkelijk worden, omdat ik hem zo vaak tegenkom.
Mijn vriend weet hoe ik over zijn broer denk, maar hij houdt vol dat het wel weer over gaat en hij kan er ook niets aan veranderen.
Dus.. wat nu?
Ik kan hem niet ontwijken, ik zie hem minstens elk weekend en ik wil mijn verkering niet uitmaken, daarvoor hou ik te veel van mijn vriend.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (7)

Erg moelijk en erg herkenbaar.

Ik ben ook constant verliefd op dat wat ik onmogelijk kan krijgen. Dat zit er bij ons mensen ingebouwd, denk ik.
Vraag je eerst een heel erg diep af of je ECHT verliefd bent op zijn broer, of meer op onmogelijkheid van de situatie, op het avontuur.

Bijzonder dapper en tegelijktertijd vreemd dat je dit aan je vriend vertelt hebt, overigens.
Als je echt stellig meent dat je verliefd bent op zijn broer, dan weet ik niet waarom je dan nog met je huidige vriend bent. Een beetje een marteling voor beide partijen denk ik.

Als je er echt zeker van denkt te zijn, praat er dan ook met zijn broer over. Deze situatie in stand houden lijkt me niet echt prettig of productief voor jezelf, je vriend en zijn broer!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zult in je leven vaker iemand tegenkomen, waarop je verliefd zou kunnen worden, maar bedenk wel dat wat je niet hebt vaak veel leuker en mooier lijkt, dan wanneer je het (hem) wel bezit.
Je hebt nu een fijne vriend, waar je dol op bent. Toch? Waarom zou je hem wegdoen voor iemand anders waar je niet helemaal zeker van kunt zijn?
Je zult die broer, volgens je eigen idee, wel goed kennen, maar hoe is het als je echt vaste verkering met hem hebt? Zal hij dan ook nog die ridder op het witte paard zijn?

Liefde hoort onvoorwaardelijk te zijn. Zo niet, dan moet je je verkering uitmaken, waarna je de gok kunt maken.
Maar andersom is niet eerlijk.
Houd het spreekwoord goed in gedachten: "Het gras van de buurman lijkt altijd groener, dan je eigen gazonnetje."
Sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitmaken, wat nu hou je je vriend voor de gek eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal ga je voor de huidige situatie.
Jouw vriend en niet zijn broer.
Later als jullie zouden samenwonen oid wordt
jij verliefd op de buurman,de melkboer, de glazenwasser,
of de pompbediende met die mooie ogen.

Het zit in jezelf en daar moet jij aan werken.
Jij kan ook jouw vriend naar jouw huis laten komen,
dan loop je ook niet zijn broer tegen het lijf.

En als jij spontaan bent en zijn broer overdondert
met jouw gedachtengang, kan jij nog wel eens van de koude kermis thuiskomen, en dat dan die bezoeken aan
jouw vriend heel geforceerd overkomen in de nabijheid van zijn broer.

Dus wordt wakker en kom even terug in de werkelijkheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel ik ga hier heel kort en raar op antwoorden:

Volg niet je instincten en denk niet na met je kut... Zoals vele vrouwen zeggen mannen denken met hun ballen...

Je bent aangetrokken tot zijn broer omdat hij jou niet erg ziet staan en niet zoveel interesse heeft in jou. Dat je dus aantrekt....

Soms moet je als je verliefd bent de knop doorhakken en toch zeggen hij past niet bij me of ik heb al een relatie waar ik me goed bij voelt.. Je kan verliefd worden maar de vraag is wat je er mee doet...

Als ik jou was zou ik goed nadenken over je relatie je zegt dat je een super goede relatie hebt en dat je vriend geweldig is en je zegt :"ik wil mijn verkering niet uitmaken, daarvoor hou ik te veel van mijn vriend".

Wil je dat allemaal opgeven voor iets wat je niet zeker weet? Je zegt zelf dat je niet zeker weet of zijn broer hetzelfde voelt zoals jij maar toch zou je er willen voor gaan door je verliefdheid... En misschien alles verliezen dat je nu hebt...

Maak geen stomme beslissingen omdat je verliefd bent ...
Het klinkt misschien contra intuïtief maar toch. In een lange termijn relatie kan het altijd gebeuren dat je iemand anders leuker tegenkomt en waar je misschien zelf hartstochtelijk verliefd op wordt maar dit gevoel hoe je altijd niet te volgen verliefdheid verwaterd na de jaren en na verliefdheid komt houden van zoals je nu hebt met je huidige vriend denk er maar is over na...

Als ik jou was zou ik gewoon accepteren dat je zijn broer leuk vindt en er niet op ingaan...

Succes !!! En neem de juiste beslissing weet dat verliefdheid alles mooier voorstelt dan het is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou je kan het beste uitmaken met je vriend want zo houd je geen goeie stand in je relatie. want waarschijnlijk heb je genoeg gevoelens voor zijn broer en het is ook niet leuk voor hem om te weten dat je nu al 3 jaar zijn broer leuk vind.

ik denk dat je er ook goed over moet gaan praten met je vriend over. en kijken wat hij vind dat er moet gebeuren. ik snap ook dat je jou gevoelens niet zomaar opeens weg kan stoppen. maar als je al 4 jaar met iemand hebt en daar 3 jaar van al zijn broer vind dan is het waarschijnlijk zo dat je ook wel fantaseert ofzo over zijn broer.

Toegevoegd na 1 minuut:
o woord vergeten

heb en daar 3 jaar van zijn broer leuk vind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegenover je vriend is het niet echt mooi om heimelijk verliefd op zijn broer te zijn.

Verliefdheid kun je bij jezelf toelaten en het voeden door dagdromerij of.. je kunt het gewoon 'niet in je innerlijk toelaten'

Als je nu aan die gevoelens van heimelijk verliefd zijn toegeeft..sla je de verkeerde weg in je leven in...
De weg van verdriet en van eenzaamheid..want..

Want gedurende je leven zullen er meer mannen komen die jij meer dan aardig vindt en wat doe je dan?

Ook daaraan toegeven? Ook als je al een stel kinderen hebt?

En bovendien..als jij dat mag..waarom zou ik dat dan niet mogen..kan hij denken.

En het dan kan zijn dat hij jou, ooit als je oud bent, inwisselt voor een jong meisje.

Nee, meid..vergeet die broer als minnaar. vind hem aardig maar sluit je hart wèl voor hem af..is mijn raad.

Sterkte en hou maar heel veel van je vriend..

Groet,

Ton