Mijn nichtje wordt door haar ex agressief benaderd. Ze is heel bang. Welke instantie(s) kan ik best benaderen?

Toegevoegd na 13 uur:
.....Ze is in het verleden al eens door een andere ex verkracht. Haar laatste ex benaderd haar agressief, maar blijkbaar (nog) niet fysiek. Staat wel midden in de nacht door brievenbus te roepen en te bellen. Nichtje heeft pech dat moeder overleden is toen ze nog klein meisje was, vader superlief maar wordt (ook) hier (net als bij de verkrachting) bewust buiten gehouden. Zou zich alleen maar enorme zorgen maken. Weet nog niet precies aard van bedreigingen, maar neem aan dat ze erg zijn. Heb inmiddels naw van verdachte in mijn bezit, mocht er iets met mijn inmiddels ondergedoken nichtje gebeuren. Saillant detail: Ex werkt bij (soort) crisisopvang....!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (9)

klacht indienen bij de politie
13 jaar geleden
Aangifte doen van bedreiging bij de politie. Iets anders zit er niet op
13 jaar geleden
blijf van mijn lijf huis.
de politie kan niet eerder ingrijpen dan als er wat gebeurt is.
moeilijke vraag dit want ik ken de situatie en achtergrond niet.
sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Politie en slachtofferhulp. Zorg dat ze weet wat ze kan doen als ze weer wordt bedreigd. Spreek met politie af dat ze mag bellen bij bedreiging waardoor acuut actie kan worden ondernomen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Crisisdienst van het maatschappelijk werk of van de GGZ, en ook aangifte doen bij de politie. Bedreigen mag niet, is strafbaar. (maar moet wel bewezen worden, dat is het probleem).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
achter halen welk crisis opvang en die inlichten politie waar schuwen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou de politie ervan laten weten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou direct naar de politie gaan en mijn klachten doen. Dit is echt de beste oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou enerzijds aangifte wegens overlast, alsmede wegens bedreigingen doen bij de politie.

En anderzijds zou ik zijn werkgever een briefje schrijven met daarin de vraag of het daar de gewoonte van het personeel is er zelf voor te zorgen dat mensen in de crisisopvang terecht komen..

Als jij dan vervolgens je 'verhaal' beschrijft, bestaat de kans dat zijn werkgever eens een hartig woordje met hem gaat spreken.

En omdat je ook al aangifte bij de politie hebt gedaan..wordt hij waarschijnlijk vanaf twee kanten op het matje geroepen.

Wellicht krijg je die man aldus weer in het gareel terug..

Succes en groet,

Ton