De mannelijke partner van een vriendin is vreemd gegaan met een andere vrouw(een bekende).Waarom is zij veel bozer op deze vrouw dan haar vriend?

ik kan haar kwaadheid goed begrijpen maar als ze hier zit te huilen en blijkt dat het hele gebeuren manlief bijna vergeven word(ze gaan wel verder) begrijp ik het niet meer wat de vriendin kan ze wel schieten

Toegevoegd na 58 seconden:
wat is want

Toegevoegd na 6 minuten:
dan op haar vriend moet het zijn

Toegevoegd na 21 minuten:
ze hebben dus een paar maanden achter haar rug om afgesproken met elkaar

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is het voor haar makkelijker om te breken met deze vrouw dan met haar man. Met haar man wil (moet) ze verder. ('Moeten' is natuurlijk heel breed, misschien durft ze niet te breken met haar man, is ze financieel afhankelijk of zijn er kinderen in het spel) Dan is het ook begrijpelijk dat ze al haar woede op deze vrouw projecteert. Ze kan moeilijk haar man compleet afvallen maar dan wel met hem verder gaan.
Persoonlijk vind ik het nergens op slaan. Hij is degene die een relatie had, niet die andere vrouw maar in de praktijk werkt het vaak zo dat de schuld wordt toebedeeld aan de derde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel begrijpelijk ik zag het zelf zo niet dank je wel

Andere antwoorden (7)

Met de man moet of wil ze verder. Het is begrijpelijk en gemakkelijker dat de ene vrouw dan de ander vrouw de schuld geeft.
Hoe stevig staat de man in zijn schoenen (hoe snel valt hij voor een verleidelijke vrouw) en hoe verleidelijk is de vriendin.
Mannen lopen volgens vrouwen toch vaak achter hun p.. aan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou je je vriendin zelf het best kunnen vragen maar ik heb er wel een gevoel bij. Zij veroordeelt de vrouw die haar man/vriend verleidt heeft, terwijl ze van haar vriend weet dat hij eigenlijk ter goeder trouw is en alleen zijn lul achterna loopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrouwen verwachten toch loyaliteit en zusterschap van elkaar, heel vreemd misschien, maar zo voel ik het wel.
Die vrouw heeft haar verraden door met haar man te gaan.
Mannen zijn ""nu eenmaal zo"", want het zijn jagers.
Ik denk dat dit de oer-reactie is van de bedrogen vrouw.

Tegenwoordig zou je, maar dat is veel rationeler, de man ter verantwoording roepen en hem ontrouw aanrekenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat zij wist dat zij een relatie hadden, omdat zij degene is die dit kapot heeft gemaakt. Uiteraard heeft de man deze stap ook gezet maar als zij er niet tussen was gekomen dan was het misschien nooit gebeurd. Vrouwenlogica denk ik :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal is het zo, dat men boos word op de 3e persoon in de partij, omdat dat de rivale is.
Bovendien staat de partner in dit geval gevoelsmatig dichter bij zijn vriendin, waarop het makkelijker is boos te worden op de andere vrouw.
Dit komt ook voor in andere situaties, bv wanneer kinderen uit een eerder huwelijk bv voortdurend voorgetrokken word op de nieuwe partner, krijg je ook een hekel aan de kids terwijl het de vader is die dit doet en in stand houdt.
Zo werkt het in de praktijk ookal weten we dat de schuld niet bij de derde ligt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is vaak zo.

het is ook zo dat je vaak veel gevoelens hebt voor iemand en diegene niet kwijt wilt raken en dat je het daarom ook vergeeft. het is niet altijd goed om iemand te vergeven. en het is ook zo dat vrouwen sneller jaloers opelkaar zijn dan mannen en daarom is jou vriendin waarschijnlijk ook meer boos op haar dan op hem. maar als hij al een paar maanden achter haar rug om met een andere vrouw afspreekt dan weet je al dat je relatie niet goed zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het feit dat het niet zomaar een vreemde vrouw was maar haar eigen vriendin. Zeker van een vriendin verwacht je niet dat ze je zo zou verraden door met je vriend een relatie aan te gaan. Zoals anderen al hebben gezegd is het makkelijker te denken dat een man nou eenmaal zo is en idd zijn lul achterna loopt. Met vriendinnen heb je toch veel meer een vertrouwens relatie en bespreek je dingen die je met je vriend niet bespreekt en als zij je dan zoiets flikt kan ik me heel goed voorstellen dat ze veel bozer is op die vriendin dan op haar vriend.