Hoe kan ik meer geintreseert overkomen?

Ik heb vaak dat ik niet geintreseert overkom tegenover jongens en dan vragen ze zich vaak af of ik wel daadwerkelijk interesse in ze heb... hoe kan ik dit voorkomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Ze zeggen vaak: LSD.
Eerst Luisteren, dan Samenvatten en dan Doorvragen.

Dat is dan meer iets bij problemen, maar je kan het ook gebruiken als je meer geinteresseerd wilt overkomen.
Als een jongen iets vertelt, blijf hem aankijken, zeg af en toe (niet TE vaak) iets kort. Dan vat je een beetje samen wat hij zei: (bijvoorbeeld: 'dus jouw voetbalclub is de beste' of 'je wilt heel graag die nieuwe baan') en dan doorvragen (bijvoorbeeld: 'wanneer speelt je voetbalclub weer' of 'wanneer heb je een sollicitatiegesprek')

Het is handig iemand aan te kijken terwijl hij praat, als je zelf praat kan je af en toe ergens anders heen kijken. Af en toe knikken, en, wat ik al zei, af en toe even iets zeggen geeft ook aan dat je geinteresseerd naar hem luistert.

Als je dan zo naar hun verhalen luistert, dan zullen ze ook niet twijfelen dat je ze leuk vindt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Probeer je een beetje in hun doen en laten te verdiepen en probeer vragen te stellen over wat ze bezig houdt. En als je een antwoord gekregen hebt: Vraag daar dan weer iets over.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou eens heel dapper kunnen proberen te zijn en, als iemand dit tegen je zegt, kunnen vragen:

hoe bedoel je dat precies? En waar zie je dat aan?

Dan weet je het snelst wat het precies is aan je gedrag waardoor men dat vindt.

Misschien is het wel iets heel "kleins" dat je bijv alsmaar om je heen kijkt terwijl ze praten, of je haar naar achteren schudt of zo, dat kun je dan proberen minder te doen.
Of het is serieuzer, maar dan zéggen ze ten minste (als voorbeeld), je valt iedereen in de rede en laat niemand uitpraten.
Niet fijn om te horen maar dan weet je precies wat je moet aanpakken.

EN als je dan tips krijgt, en je past ze toe zou het HEEL goed zijn om na een tijdje aan diezelfde mensen te vragen of ze verschil zien.

succes!
13 jaar geleden
Gewoon,wanneer je merkt dat ze een bepaalde sport of film of bv gamen leuk vinden dan ga je daar op door en ga je er vragen over stellen en een gesprek erover beginnen.
Nou en bv ook als ze uitgaan leuk vinden dan kan je vragen waar ze naartoe gaan en kan je gelijk vragen of ze t leuk vinden om samen met jou ergens naartoe te gaan.
En dan heb je dus gelijk een mooie start.
succes! ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag hen eens wat ze bij je zien en horen met het idee om er iets van te leren. Kijk dus eerst naar waarom zij dat vinden. Daarna kun je kijken wat je er aan kunt doen. Heel belangrijk blijft het aankijken en echt reageren op wat je van het hoort en ziet. Wat houdt jou tegen om dat te doen. Heb het erover met iemand die je vertrouwt.
Succes.