mijn vriendin is vreemdgegaan en ik weet niet wat ik moet doen! wat nu?

leuke relatie, geef haar elke kans die ik krijg aandacht,
en opeens krijg ik een bericht, dat ze is vreemdgegaan,
dus ik bel der op, en ze laat snikkend haar telefoon vallen,
later krijg ik weer de reactie dat ze het niet kan hebben dat ik er zo rustig onder was,
ik weet helemaal niet meer wat ik moet, want ik wil haar niet kwijt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet zelf weten wat je wilt maar ik zou haar de deur wijzen. Want ik houd me eer hoog:O
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelukkig ben je pas zestien ; kun je nog uitstekend op zoek naar een meisje dat je aandacht wel waard is. Beter nu dan na tien jaar huwelijk en twee kinderen ;-) Maar kut is het wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je 16 bent kan het net zo hard aankomen dan wanneer je 25 bent, Marleen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk ; sterker nog, vermoedelijk zelfs nog wel harder, omdat je nog beter van vertrouwen bent. Maar de mogelijk levenslange impact is gelukkig wat minder definitief ;-)

Het beste antwoord

Op zich hoef jij niks te doen; jij hebt immers niets verkeerds gedaan. Zij moet naar jou toekomen en tekst en uitleg geven. Dat jij er zo rustig onder blijft valt alleen maar te prijzen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben het met je eens dat vragensteller op zich niets hoeft te doen.
Zijn misschien wat stoicijnse reactie kan (maar dat weet ik absoluut niet zeker) een van de redenen zijn waarom vriendin toch iets elders zoekt. Maar dat is slechts gissen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat zou kunnen, maar het is dan wel een heel kwetsende manier om iemand uit de tent te lokken!

Andere antwoorden (17)

Het lijkt wel alsof zij wil dat je voor haar 'vecht'.
Soms kunnen mensen vreemd gaan omdat ze onbewust willen dat hun partner zich wat 'bezitteriger' opsteld.
Ik schrijf die woorden tussen aanhalingstekens, want je moet ze niet al te letterlijk nemen.

Kennelijk ben jij iemand die zijn partner volledig vertrouwd en vrij laat. Dat is jouw manier en kijk op een relatie. Op zich een uitstekende basis! Maar jouw vriendin heeft misschien iemand nodig waarbij ze het gevoel heeft dat ze echt 'van hem' is. Ze wil misschien een beetje jaloezie van jou zien.

Ik weet niet of ik duidelijk ben. Het is best lastig uit te leggen wat ik bedoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je heel veel om haar geeft, zou ik in jou geval haar nog een kans geven.
Laat de beslissing maar aan haar. Als zei nog steeds wat voor je voelt gaan jullie door en zo niet zet je er een punt achter.

Maar als dit een tweede keer zou gebeuren zou ik er wel een punt achter zetten als ik jou was. In zo'n geval is iemand niet meer te vertrouwen en is een relatie niet wat het moet zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je moet doen is je hoofd erbij houden, goed nadenken wat JIJ hiermee wil, en hoe je dit evt een plek geeft.
Men kan wel zeggen dumpen die griet, maar we weten niet hoe de vork in de steel zit ..

Ieder geval sterkte ermee !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou persoonlijk het uit maken.. Mijn vertrouwen is geschaad én ik wil op 1 staan.. dat idee heb ik niet als mijn vriendin vreemd zou gaan. Ze mag ook 1 keer vreemd gaan, en dan is het over :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou er even rustig overna denken en de boel wat laten bezinken en kijken of zij jou banaderd om erover te praten.In de tussen tijd zou ik eens heel goed nadenken over het hoe nu verder dat zul je echt zelf moeten besluiten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je haar nu eerst eens vraagt om het aan jou uit te leggen ( liefst in een brief?) zodat je haar beter begrijpt en dan pas daarna, na enige bedenktijd, je besluit nemen.
Vraag ook eens hoe zij het zou vinden als jij hetzelfde doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste, heb je haar al te pakken met het feit, dat je rustig reageert. Een vrouw verwacht een enorme kwade man, die weet ik niet wat voor een dingen in petto heeft. Jij hebt rustig gereageerd en daar raakt zij van in de war. " zou hij het dan niet erg vinden" ??? Dus dan is ze weer boos op jou. Maar dat is prima.
Okee. Ze is vreemd gegaan. Dat is een teken dat het niet goed is in jullie relatie. Als je haar niet kwijt wil. Probeer dan rustig met haar te praten, wat de reden was. Blijf verder kalm en afstandelijk. Dat geef haar het gevoel dat ze terug moet vechten om jou te blijven behouden.
Succes en sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het geheel met Loenie eens. Het zit in de vrouw ingebakken dat zij ""de beste"" wil voor haar nageslacht.
Je moet voor haar vechten. Laat zien dat je haar wilt. Er tegenaan!

Er zit meer ""oerigs"" in de mens dan we soms willen toegeven.
Als beschaafde hedendaagse mens wil je het hebben over ""ontrouw"" en "" verantwoordelijkheid"", maar daar gaat dit vast niet over.
Doe je best. De beste wint!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij wilt haar niet kwijt.
Daar gaan we van uit.

Dus ga een goed gesprek met haar aan.
Waarin je haar duidelijk maakt dat dat "" rustig"" van jou, absoluut niet betekent dat je het wel goed vond.
En dat het dus never nooit nog eens mag voorkomen.

Hoe het afloopt is niet te voorspellen hier.

Maar Loenie en Ineke hebben al duidelijk gemaakt
hoe je je ver kan opstellen.
Jij maakt zelf uit of dat in jouw aard en karakter ligt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik persoonlijk zou afscheid nemen. Een relatie is gebaseerd op vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een akelige situatie voor jou.
Denk jij dat je een leuke relatie hebt en dat het goed zit tussen jou en je vriendin, gaat zij gezellig met een ander op stap en vergeet jou totaal op dat moment. Ze staat dus blijkbaar open voor de aandacht van en het contact met anderen.

Ik zou me knap beroerd voelen daaronder. Want dan is je relatie toch niet zo stevig als je dacht.
Een stuk vertrouwen is weg. Wantrouwen en onzekerheid komen er voor in de plaats. Want wat een volgende keer? Gaat ze dan weer vreemd?

Er moet gepraat worden, dat is duidelijk. Laat haar vertellen waarom ze vreemd gegaan is. Dat je daarover erg teleurgesteld en verdrietig bent. Maar dat je haar telefonisch eerst even de kans wilde geven om uit te leggen hoe of wat.

En dan: wil jij zelf verder met haar? Het gaat in deze relatie niet alleen om haar, maar zeker net zo goed om jou. Dus wil jij verder of heeft ze het bij je verbruid? Op die vraag kun je alleen zelf het antwoord geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je wilt haar niet kwijt maar het vertrouwen is ook weg. Die twee dingen gaan niet samen. Dus of probeer het vertrouwen weer op te bouwen of ga uit elkaar.

Verder denk ik dat mensen niet gemaakt zijn om een leven lang monogaam te blijven. Als we met zijn allen minder moeilijk doen over 'vreemdgaan' dan komt het allemaal voor elkaar. Liefde is elkaar vrij laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ditch her?
hallo ze is VREEMDGEGAAN, als ik jou was zal ik jou was zal ik haar vragen even na te gaan wat ze nu eigenlijk voor je voelt en daar GOED over na te denken en even afstand te nemen zodat je het zelf ook even kunt laten bezinken..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben van mening dat je vriendin het initiatief moet nemen. Zij is immers in de 'fout' gegaan. Zij mag een verklaring afleggen. Dat jij zo rustig blijft pleit voor jou. Ik zou precies hetzelfde doen. Waarom kwaad worden? Sommige antwoordgevers menen dat 'je moet vechten'. Wat een flauwekul. Dat de vrouwen zelf maar eens 'vechten'. Er komt door jaloezie - want dat is het dan - alleen maar ellende. Jij hebt puik gehandeld. Je moet nu beslissen hoe je verder gaat en wat zij te vertellen heeft. Maar laat je niet verleiden tot het doen van dingen waar je eigenlijk niet achter staat, om zogenaamd te bewijzen dat je voor haar vecht. Laat haar dan maar zo'n macho vechtersbaasje zoeken die de andere minnaar meteen te lijf wil gaan om z'n 'mannelijkheid' - waar sommige antwoordgeefsters blijkbaar veel waarde aan hechten - te bewijzen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jullie voor elkaar bestemt zijn dan komt het goed.
Maar eerlijkheid, vertrouwen, liefde en genegenheid voor elkaar dat is toch wel de basis voor een goede stevige en duurzame relatie.

En als de ellende nu al begint op jonge leeftijd, dan is het raadzaam dat beiden op zoek gaan naar een passende relatie.
Nu mag je straks jezelf laten testen op een SOA als ze
het niet veilig heeft gedaan.

Aan de hand van jouw reactie kan zij toetsen of jij een krachtig persoon bent die voor haar vecht, of dat jij een sukkeltje bent die keer op keer over zich laat lopen.

Als jij nog verder wilt met haar dan zou ik haar flink laten schrikken door het uit te maken voor de feestdagen.

Als haar liefde echter diep genoeg zit, zal ze de boodschap begrepen hebben en alle zeilen bijzetten om jou terug te winnen.

Dus gewoon de rollen omdraaien, niet met vreemdgaan, maar met ff negeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een hond ziet lopen in het park met zijn baasje kan je soms bepaalde situaties krijgen:

Meestal als je de hond te goed vasthoud en dicht houden gaat hij proberen ontsnappen omdat je er mee inzit dat hij zou weglopen..

Als je hem los zou laten dan loopt hij ook weg dan gaat hij beginnen ver lopen er zijn 2 soorten mensen :

Mensen die achter de hond lopen en zeggen nee niet weglopen.

Of de andere die hun eigen weg wandelen(bv andere kant uit ) en als die hond mij graag heeft zal hij wel terug komen en mij volgen.

Wanneer je achter de hond loopt gaat de hond denken ah mijn baasje volgt toch alles wat ik doe hij volgt toch vrouwen doen soms ook zo...

Maar als je nu gewoon de andere kant opgaat je eigen weg gaat hij je in eens kwijt zijn, en hij gaat weten oej ik ga me baasje in doog moeten houden anders ben ik hem kwijt want hij zit er niet mee in als ik er bij ben...
Als hij je vind zal hij blij zijn dat hij je weer ziet en hij zal niet meer weglopen je kan hem vanaf dan gewoon loslaten en hij zal een paar meters voor je lopen zodat hij je niet kwijt raakt... Waar is je me baasje want hij zit er niet mee in als ik er niet bij ben

Dat kan je ook naar je vriendin uitstralen...
Niet dat ze je moet volgen als een hondje maar als je haar volgt toon je dat je haar super graag ziet en dat ze alles mag doen want ze mag vreemd gaan je zal eventjes kwaad zijn maar hij vergeeft mij toch maar als ze het gevoel heeft ja nu ga ik erg zijn vertrouwen moeten terugwinnen dat is dan een andere zaak...

Als ik niet de regels volgt dan ben ik hem kwijt...

In dit geval loop jij gewoon achter de hond en heeft zij het gevoel dat ze alles kan doen...

Af en toe een attitude van i dont care
Dat het je allemaal niet zoveel kan schelen dat je niet goedkeuring zoekt .
als je vreemdgaat dan ga ik weg i dont care of ik u kwijt ben...

Wat ik je dus aanraad is aan je vriendin duidelijk maken dat je vreemdgaan bij jou niet gaat en dat je zo weinig contact mogelijk met haar hebt als je samenwoont dat je haar geen kus geeft bv enz...

Toegevoegd na 8 minuten:
Zij moet naar jou toekomen en jij niet naar haar zij heeft iets foutgedaan als ze nou niet terugkomt of naar jou komt weet je dat ook dan toont ze in haar daden dat ze je niet graag ziet..

Succes !!! Hopelijk kan je je ego eventjes opzij zet en over mijn contra intuïtieve raad toch eventjes over nadenkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je wat belangrijk is om te onthouden.. Je vindt je vriendin leuk, maar jij bent veel leuker! Je moet altijd voor jezelf kiezen.

Er zullen mensen zijn, die zeggen dat je het uit moet maken, maar niemand weet hoe je voelt. Er zullen mensen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt, maar iedereen ervaart het op zijn eigen manier. Daarom weet niemand hoe jij je voelt, dus alleen jij kunt beslissingen nemen die zo belangrijk zijn voor je toekomst.

Je moet je een paar belangrijke vragen stellen:
* Is ze het waard om je vertrouwen in haar opnieuw op te bouwen?
* Kun je het vertrouwen in haar nog opnieuw opbouwen?
* Zie je een toekomst in haar?
* Is ze dit verdriet waard?

Wat ik wel mee kan geven als tip is dat je er misschien anders tegenaan kijkt als je haar even niet spreekt of ziet, zodat je even zelf kunt nadenken. En dat is niet gemakkelijk, maar misschien kun je het eens proberen. Tijd kun je er toch niet mee verliezen, want als zij nog van jou houdt en jij nog van haar, heb je alle tijd van de wereld.