Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe noem ik de ouders en zus van mijn vriend?

Ik vind het nog een beetje te vroeg voor schoonouders en schoonzus aangezien we pas 2 weken verkering hebben. Heeft iemand er een goede oplossing voor?

Toegevoegd na 2 minuten:
ik ken zijn ouders al 7 jaar dus iets minder algemeen aub

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (11)

Wat dacht je van gewoon mevrouw en meneer?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het tegen iemand anders hebt, dan zeg je het zoals je het nu ook zegt: "de ouders van mijn vriend" en "de zus van mijn vriend". Als je het tegen hun hebt, dan kun je de zus gewoon bij haar naam noemen en de ouders aanspreken met meneer/mevrouw.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze een voornaam hebben en zich zo voorstellen kun je ze zo noemen. Als je over ze praat zijn het gewoon de ouders van je vriend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap de min niet.
Van mij een plus; helemaal waar.
Ik noem de ouders van mijn vriendin bij hun voornaam. Op die manier hebben zij zich aan mij voorgesteld.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nou, Jet, dat was mooi getimed. :P
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ze ook vragen wat zíj prettig vinden. Hoef je daar ook nooit meer over te twijfelen!
(Lees meer...)
13 jaar geleden
in beginsel mevrouw/mijnheer
later kan het groeien tot pa/ma
of vraag het hen zelf.
mijn inmiddels overleden ex-schoonouders
noemde ik pa en ma, terwijl pa altijd zei
noem me maar gewoon J.....
pa en ma vond ik prettig en 'eigen' klinken
dus ik bleef pa en ma zeggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bekijk het positief en noem ze je toekomstige schoonouders ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je hun al zolang kent, neem ik aan dat je al eerder tegen hun gepraat hebt en ze dan ook bij naam hebt genoemd, het feit dat je nu verkering hebt zal niet in de naam veranderen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je (omdat je ze allang kent) gewoon door moet gaan hoe je ze al die 7 jaar hebt genoemd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet hoe veel gevoel humor die ouders hebben maar je zou het kunnen proberen met "papa van (naam vriend) en moeder van (naam vriend) wordt algemeen gebruikt in de onderbouw en zij zullen dan daar wel op moeten reageren met "zeg maar piet of truus of pa of ma.
Maar zorg wel dat je er snel uit bent want mijn ex vrouw wist na 23 jaar nog steeds niet hoe ze mijn ouders moest noemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen de ouders van mijn vriend en de zus van mijn vriend
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding