hoe vier ik toch een leuke sinterklaas met familie als er onwerkte dingen jegens een ouder zijn?

In het verleden zijn er wat dingen gebeurt die nog niet verwerkt, geheel vergeven zijn. Rond deze tijd van het jaar is het opeens weer heel lastig. Maar hoe kan ik nou gezellig feestdagen vieren als deze gevoelens boven komen. Ik ben er mee bezig maar het is nog niet opgelost.
Sorry voor het wazige verhaal. Ik wil gewoon zonder die gevoelens genieten

Toegevoegd na 26 minuten:
er is geen ruzie

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als het om 1 persoon gaat, focus je op de anderen, en vooral bij Sinterklaas is het makkelijk, focus je op de kinderen, hun stralend koppies e.d.
Als dat niet werkt, zorg dan dat je voor de volgende dag voor jezelf een leuk iets gepland heb zodat je altijd kan denken 'maar morgen ga ik...'!

Succes en toch veel plezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er problemen zijn geweest binnen de familie, zullen de gedachten aan deze problemen weer opkomen als de familie bij elkaar komt. Om een onbezorgd feestje te kunnen vieren kan je beter de familie mijden en met vrienden iets leuks doen. (Of andere familieleden, waar geen problemen speelden).
Vrienden kies je zelf, tot je familie werd je veroordeeld.......
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze wil juist mét die familie Sinterklaas vieren