Het kind is van jou een achteroomzegger of een achtertantezegger.
Jij bent van het kind de achteroom of achtertante.

Zie ook bijgevoegd in de bron een duidelijke piramide waarin familierelaties verwerkt zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Achternicht.

Toegevoegd na 1 minuut:
Tenzij je nicht een tante- of oomzegster is (kind van de broer of zus), dan word je een oudtante of oudoom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kind is een achterneef/nicht van jou en jij bent een oudtante
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Volgens mij blijf je gewoon een achterneefje van dit kindje en geen oudoom. Dat is enkel in stijgende lijn. Bv ik ben 15 keer tante. Die kinderen hebben nu ook kinderen. Daarvan ben ik oudtante of groottante. Mijn nicht heeft ook kinderen. Dat zijn mijn achternichtje en neefjes en ik ben daarvan geen tante.
een achteroom of een achtertante.

Toegevoegd na 1 minuut:
een oudoom of een oudtante is een broer of zus van je opa of oma.