verschilt per geval.

zelf ben ik heel impulsief en doe ik dingen waar ik soms niet goed over nagedacht heb.
Maar dan komt het omdat ik het zelf wilde. de ene keer pakt het goed uit, de andere keer minder

Niet omdat iemand anders het mij iets wil laten doen.

mening over de vraag:
ik krijg er een naar gevoel bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jaaah.dat klopt heeeelemaal,want dat heb ik ook!
dan laat je je ompraten ofzo.
dus probeer ik tegewoordig echt extra op te letten weet je!
thx! ;)
groeten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heee,ja,klopt met je naar gevoel,ik heb wel iets vervelends erdoor meegemaakt.
thx!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
o ja,sorry,dus voor jou ook een +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ok,thx!
goed antwoord!

Andere antwoorden (4)

Ja en nee. Als je weet hoe je iemand die impulsief is kunt triggeren (bijvoorbeeld door uitdagen), dan heb je een goede kans dat je 'm iets kunt laten doen waar hij later spijt van heeft.
Maar er zijn ook mensen die goed kunnen redeneren, en die laten zich soms bepraten door een goed klinkend verhaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
k,heel erg thx! ;)
ik denk het wel. Een verhaal om iemand te verleiden tot iets wat hij niet wil (een bepaalde aankoop bijv) klinkt altijd op het EERSTE gezicht prachtig, pas als je er over nadenkt of met anderen over praat zie je de gaten in het betoog.

Die impulsieve heeft dan echter al ja gezegd
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep! Heb daarmee vaak mijn neus mee gestoten. Ik heb gelukkig door die ervaringen uiteindelijk een balans kunnen vinden tussen 'eerst doen dan denken' en 'eerst denken dan doen'.
+
Nee, zo iemand zal snel en impulsief handelen, maar dat wil beslist niet zeggen, dat ie/zij ze niet op een rijtje heeft.
Wel is de kans groter dat diegene een eerder genomen beslissing betreurt.

Toegevoegd na 51 seconden:
Impulsief is wat anders dan goed gelovig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ok,tnx
ja het is niet zo dat je dan dom bent ofso,maar je denkt eigelijk niet goed na maar doet iets gelijk .
dat heb ik dus en dan heb je soms wel spijt van wat je hebt gedaan
Impulsief hoeft niet gelijk te zijn aan naïef.
Misschien maken impulsieve mensen sneller 'verkeerde' beslissingen, maar dit soort mensen zijn vaak ook slim genoeg om zich uit een situatie te redden.