Ik heb al een tijdje geen vriendje en wil nu graag een relatie aangaan maar ben bang dat het weer gaat mislukken?

Ik heb hiervoor één serieuze relatie gehad, van bijna 1 jaar.Uiteindelijk ging het uit. Daarvoor had ik 2 korte relaties die ook maar 1/2 maanden waren. Waar ik nu bang voor ben is, als ik weer een vriend ga nemen dat het weer uit gaat. Tijdens mijn relaties was het in het begin heel erg leuk, maar dat was dan heel snel weer weg. Ik wil een serieuze relatie aangaan en geen verdriet hebben. Zelf denk ik dat het door mezelf komt, dat ik te lief ben en dat niet precies weet hoe ik moet omgaan met een vriend. Als we gingen afspreken vond ik alles oké, maar was ook verlegen. Ben namelijk iemand die meer houdt van luisteren dan praten. Dan dacht ik bijvoorbeeld dat ik saai was en voelde mij minderwaardig. Nu wil ik dus weer een relatie aangaan maar weet niet hoe ik het moet aanpakken! Graag ontvang ik reacties van jullie!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe oud ben je?

Antwoorden (8)

Een relatie aangaan is iets van 2 partijen, je kunt niet in je eentje zomaar een relatie aangaan. Leer meer vrienden kennen, ga uit met een groep en wie weet leer je dan een speciaal iemand kennen. Ga niet op zoek naar een relatie, dat werkt niet zo maar sta open voor vrienden zonder daar direct bij te overwegen of er een relatie van zou kunnen komen. Leer van jezelf te houden, ontdek bij jezelf dat je niet saai bent, jij bent ook de moeite waard maar dat moet je eerst zelf beseffen om dat ook uit te stralen. Ontdek bij jezelf de dingen waar jij goed in bent en probeer dat ook in de praktijk te brengen. Anderen zullen dat ook zien en je zult merken dat je zelfvertrouwen groter wordt. Succes bij je ontdekkingsreis!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een relatie zoekt om de relatie, dan werkt het geheid niet. Je "neemt" geen partner, die krijg je, omdat je dat beiden wilt.

Word eerst happy met jezelf en dan zul je zien: dan kom je ineens zomaar die hele leuke figuur tegen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat de grootste reden in relatie aangaan is:
Hou eerst van jezelf want dan kan je van iemand anders houden.

Als je alleen gelukkig bent kan je dit delen met andere...

Toegevoegd na 1 minuut:
Trouwens als je bang betn dat het gaat mislukken dan gaat het ook mislukken je gaat je onzeker gedragen en jaloers zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste je "neemt"geen vriendje.
Je voelt je tot iemand aangetrokken en hij of zij ook tot jou en er onstaat een relatie of niet.
Ten tweede relaties zijn en blijven altijd zowel een gok als tijdelijk, waar tijdelijk natuurlijk een rekbaar begrip is.
Gewoon er voor gaan en zien waar het je brengt, overigens luisteren naar elkaar is goed maar laat je niet overrompelen door je partner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het belangrijkste is net dat je je gelijkwaardig voelt. Als jij je saai voelt is dat omdat jij dat zelf saai vind. Misschien is het zo dat je beter een vriendje vind - zoals hierboven aangegeven - waar jij spontaan iets wel degelijk iets tegen te zeggen hebt.
Als jij een lief 'neemt' doordat jij daar wel naar verlangt voel je je automatisch minderwaardig en ben je verlegen denk ik aangezien je eerst van jezelf moet houden en je zelf de moeite waard moet vinden. Als jij iets te zeggen hebt, dat ook uiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja,je moet gewoon jezelf blijven hoor.
Probeer 's eerst met één of meer vriendinnen uit te gaan of ergens naartoe (b.v. een feestje/verjaardagpartij) waar ook leuke jongens komen.

Of misschien ken je wel jongens waar je eerst leuk mee kunt chatten op msn,of hyves of iets dergelijks.

Probeer er dan 's achter te komen wat hij leuk vindt: houdt hij van sport? van uitgaan? van lekker een filmpje te kijken? met je desnoods gaan fietsen/wandelen ergens waar het rustig en mooi is? (nu,een herfstboswandeling b.v. is echt relaxed)? gamet hij soms graag?

Er zijn dus ik weet niet hoeveel manieren om een gemeenschappelijke interesse te vinden.

Welke kleding houdt hij b.v. van?(Kan je ook vragen).
Enne,probeer erachter te komen als je iemand vindt/krijgt,hoe hij de toekomst ziet,wat hij wil worden en hoe hij z'n leven ziet in de toekomst,wat hij ervan verwacht e.d.

Genoeg aanknopingspunten om te kletsen dus.
Je hoeft echt niet bang te zijn om dan "stil" te vallen hoor,want dan gaat die jongen heus wel vanzelf vertellen en dan ga je vandaaruit weer een stukje verder.

Goed,dan kun je daarna over wat intiemere dingen gaan praten en serieuzere zaken bespreken (later in je relatie).

Maar vooral ook leuke dingen blíjven doen samen in je relatie: véél dingen afwisselen (dus ook niet steeds hetzelfde blijven doen) zodat je je relatie interessant voor álletwee houdt.

En ben je in 't begin wat verlegen om hem direct te vragen,probeer 's via vriend(en) van hem erachter te komen hóe hij is,wát hij wil en hoe hij over jou denkt/wát hij voor je voelt.

Héé veel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neem je tijd om een vriend te vinden en ook de tijd om elkaar te leren kennen zoiets heeft tijd nodig soms ook niet t moet wel direct klikken en doe niet altijd wat een ander wil doe je eigen ding zeg gewoon nee als je iets niet wilt haakt de vent af no wees dan blij dat je er af bent
je hebt tegenpolen maar ook t zelfde type als jou deze relaties slagen t beste als je elkaars type bent aso en kak bijvoorbeeld dat word niet wat maar er tusen in wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een goede gratis cursus om je op weg te helpen is de versiercursus van een zekere "geert". daar leer je niet alleen wat je fout kan doen in een relatie, maar ook hoe je dat moet aanpakken. hij heeft ook een versie die je moet betalen, maar met de gratis onlinecursus kom je al goed op weg.
www.versiercursus.com
tip: hij bestaat voor mannen en vrouwen... abonneer je op allebei (het is toch gratis). zo leer je veel over het andere geslacht!