Hoe kan ik dit nu oplossen?

Moet volgend jaar een duurdere verzekering hebben, omdat ik veel fysio nodig heb. Mijn moeder zegt net ze wel eerst met mijn vader gaat overleggen. Zoals altijd gaat hij wel weer moeilijk doen en krijg ik te horen het niet nodig is ik zo vaak heenga en anders maar naar een andere moet gaan die beter is en die mij er wel in een keer vanaf helpt. Wat ik heb gaat niet zomaar weg, maar blijf ik houden vanwege stress, waar ik ook niet zo snel vanaf kom. Wat kan ik zeggen als mijn vader zegt hij het er niet mee eens is? Ik zal toch heen moeten. Wat vorig jaar wel hielp is om te zeggen, nou dan betaal ik het zelf wel. Toen zei hij opeens, nee dat hoeft niet, het is al wel goed.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet om reclame te maken maar omdat ik toch aangenaam verrast was door de vergoedingen: Menzis via de FNV Jongzorg vergoedt onbeperkt fysio. http://www.menzis.nl/web/Consumenten/Verzekeringen/Zorgverzekeringen/VoorFNVleden/VoorFNVleden/FNVJongZorg1.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet je wel lid zijn van een bij de FNV aangesloten bond. Als vrouw kun je dan goedkoper terecht bij de Vrouwenbond.

Antwoorden (5)

Wellicht is het goed om hem eens te laten praten met de fysio. Waarom heb je dit allemaal nodig, en waarom zo vaak. Het werkt soms goed als een professional dit uitlegt. Daar heeft hij dan vast niets op te zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het vorig jaar hielp door te zeggen dat je het zelf wel zou betalen, dan helpt het dit jaar misschien weer. Je zou eraan toe kunnen voegen dat je jouw gezondheid meer waard vindt dan dat extra beetje geld wat het gaat kosten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij sommige kwalen en aandoeningen heb je veel of zelfs chronisch fysio nodig.
Als je ouders dat niet willen bverzekeren en jij bent onder de 18 dan kun je zelf naar de fysio gaan waarna je ouders de rekening krijgen.
DIT kun je hun vertellen.
Ben je boven de 18 , dan heb je zelf een verzekering nodig en zou ik die extra premie zelf betalen, 2X fysio in de maand is al duurder als je dat zelf moet betalen!Wat wel van belang is dat de fysio door een SPECIALIST is voorgeschreven.
Dat maakt uit in de vergoeding.
Als je dus naar de specialist gaat, vraag dan een voorschrift voor fysio.
Als dat echt nodig is zal deze daaraan meewerken.
Het mag niet zo zijn dat je als minderjarige in de stress zit omdat je ouders het vertikken je god te verzekeren.
Overigens is de aanvullende verzekering onder de 18 GRATIS als de ouder waarbij je verzekering loopt OOK aanvullend verzekerd is.
Voor zover ik weet kun je jezelf niet apart aanvullend verzekeren als jongere.
Omdat je ouders gescheiden zijn , betalen ze dus maar voor een persoon aanvullende verzekering en dat is in feite voor zichzelf.
Kom goed voor jezelf op!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan een advies van je huisarts gewicht in de schaal leggen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe hebben de meeste aanvullende verzekeringen een vergoeding voor de eerste serie fysiobehandelingen (die niet in het basispakket zitten) en worden fysiobehandelingen voor chronische aandoeningen verder vergoed vanuit het basispakket.
Dus de belangrijkste vraag is: accepteert jouw verzekering de reden voor de fysiotherapeutische behandeling als vallend binnen die 'chronische aandoeningen'.
Misschien is het dan slim om je verzekering te bellen en dat na te vragen, want dan is het misschien wel de vraag of je een duurdere verzekering nodig hebt (los van dat alle pakketten, basis en aanvullend, sowieso duurder worden).
Als je geen aanvullende verzekering hebt, zul je volgend jaar de eerste 12 fysiobehandelingen zelf moeten betalen, je kunt je afvragen wat duurder is (het aanvullende pakket of die behandelingen), los van wat er verder in een aanvullend pakket zit waar je misschien gebruik van maakt.
Je vader wil zeker niet een keer mee naar de fysiotherapeut om daarmee te praten?