Wat als geloof en traditie een belemmering begint te worden in een relatie?

2 mensen die heel erg veel van elkaar houden, lange tijd relatie. Ouders mengen zich in de relatie. Vrouw niet sterk genoeg om ouders te zeggen wat ze echt wilt ( een relatie waarin geloof en traditie niet op eerste plaats komt maar waar liefde op eerste plaats komt). Relatie begint scheuren te krijgen omdat zij in haar hart wel de liefde op de eerste plaats zet maar in praktijk niet omdat dit tegen de regels zou zijn en haar ouders hiermee kan verliezen. Haar ouders die leven volgens de regels en de wetten van het geloof.

Toegevoegd na 25 minuten:
Ze wil niemand verliezen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En die man dan?
Die kan toch ook wat toegeven aan zijn vrouw?

Het beste antwoord

Als iemand volwassen is en 25 jaar oud, net als jij, dan hoort zo iemand voor zichzelf te kiezen.
Een relatie waarin 2 mensen erg veel van elkaar houden, zal niet mogen gaan scheuren door kwestie met de ouders, wat voor kwestie dan ook.

De vrouw en de man moeten er samen uit komen.
Ouders horen een volwassen kind los te laten.

In alle kwesties is een middenweg mogenlijk en als dat hier niet het geval is omdat de ouders te star zijn,
dan hoort een volwassen mens zijn/haar eigen keuzes te maken.
Samen met de partner!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

proberen een middenweg te vinden
praat samen met ouders en partner en probeer eruit te komen
als de liefde naar beide kanten sterk genoeg is dan komt er een oplossing
veel sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn antwoord op je vraag: dan is er een groot probleem. En dat zeg ik niet om flauw te zijn, maar je vraag vind ik onduidelijk.
Ze zal een keuze moeten maken en daar zitten consequenties aan vast. Als haar ouders hun mening niet veranderen en ze kiest voor de partner, dan verliest ze de ouders. Kiest ze voor de ouders, dan verliest ze kennelijk haar partner. Hoe rot ook, zo zit het leven in elkaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er s geen simpel antwoord op deze vraag te geven. Het hangt ook af van de vraag waar het precies om gaat, wat de ouders van haar willen. En hoe de opstelling van de man (?) in kwestie is. Ik heb zelf een multi-culturele relatie en merk hoe sterk de familie "trekt", is het niet expliciet, dan wel "onder water". Het enige wat ik kan aanraden is haar de ruimte te geven haar eigen weg te vinden, zodat ze niet van twee kanten onder druk komt te staan, druk vanuit haar ouders en ook nog eens druk van haar partner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze tweewegengedachte is van alle tijden.
In Marcus 10 in de Bijbel, worden hier vragen over gesteld aan Jezus. Hij adviseert dat de vrouw of de man haar/zijn vader en moeder verlaat en de partner zal aanhangen.

In een traditie waarin je met de paplepel bent volgegoten met gedachten over het belang van ""de familie"" is dat moeilijk te accepteren.

Maar: het leven gaat verder. En het leven is niet halfslachtig. Als je voor je partner kiest, dan moet je daar helemaal voor gaan!! Niet half.

Je ouders moet je daarentegen (de ouders van de vrouw) niet onderschatten. Geef het tijd, en de tijd zal ook iets met hun doen. Hopenlijk.

In mijn familie is zoiets ook voorgekomen. Mijn opa (Hervormd) trouwde met een RK vrouw. Opa werd uit de familie gestoten, en het is nooit meer goedgekomen. Het huwelijk wel.
Duidelijkheid is wat mensen nodig hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze wil niemand verliezen zeg je, maar...je kunt nu eenmaal niet de kool en de geit sparen. Ze al dus een keuze MOETEN maken, of ze dat nu wil of niet. OF een huwelijk waarin plaats is voor geloof en traditie (waarbij ze vermoedelijk had moeten / zal moeten omkijken naar een andere partner) en de rest van haar leven de schijn ophouden om haar ouders de indruk te geven dat geloof en traditie belangrijk zijn voor haar, OF duidelijk en nadrukkelijk kiezen voor een leven waarin die twee geen rol spelen en gelukkig worden met haar huidige partner. Waarbij de ouders in negen van de tien gevallen trouwens wel bij zullen draaien, en zoniet dan niet.
Heel lullig en niet populair vandaag de dag, maar dit is typisch een situatie waarin je heel duidelijke keuzes moet maken en knopen doorhakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal wel weer op veel (lange ) tenen trappen, maar in mijn optiek si het het beste te kappen met geloof en traditie en desnoods met haarouders. Ik ga er van uit,dat ze verder wil met haar lief en dan is het niet mogelijk om niemand te verliezen. Hoe lullig het ook klinkt maar m.i. kun je in zo'n situatie niet én kool én geit sparen.