Hoe kan je spanning onderdrukken wanneer je bijvoorbeeld ruzie hebt?

Mijn stem bibbert altijd, en ik krijg een rood hoofd .. hoe kan je dit in bedwang houden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

nou toevallig heb ik dat ook gehad je moet gewoon als je ruzie hebt weglopen niks meer zeggen lekker buiten lopen en diep adem in neus mond uit dat is mijn idee probeer eens uit en denk niet verder laat achter je denk aan leuke tijden ..veel suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
boos worden! echt-heel-boos....
maar wel blijven luisteren en opties open houden voor een oplossing, want ruzie is niet leuk

Andere antwoorden (6)

Door te zeggen dat je even tot jezelf wilt komen, omdat je anders uit gaat vallen en dat niet wilt. Je gaat dan even zitten, haalt een paar heel diep adem en zodra jij eraan toe bent zeg je wat je te zeggen hebt.
Door de spanning gaat jouw stem bibberen en krijg je een rood hoofd .... laat die spanning even zakken, geef jezelf de tijd en zeg dan wat je zo belangrijk vindt om te zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het heeft te maken met je ademhaling.je gaat verkeerd ademhalen.goed ademhalen kan je oefenen, je huisarts kan je verder helpen aan adresjes daarvoor, en anders kan je op internet vast wel iets vinden, heel veel mensen ademen verkeerd, dus je bent zeker niet alleen. Succes

Toegevoegd na 34 minuten:
misschien heb je hier iets aan herleve.nl

Toegevoegd na 35 minuten:
misschien heb je hier iets aan herleve.nl

Toegevoegd na 36 minuten:
ik bedoel herleva.nl..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste moet je vooral proberen om rustig te blijven.
Haal een paar keer diep adem en blaas rustig uit.
Probeer de situatie waarin je je bevindt goed in te schatten.
Denk "even" goed over je antwoord na voordat je ook maar iets zegt.
Kijk de betreffende persoon recht aan, dit zal meestentijds afschrikken omdat dat niet verwacht wordt.
Geef duidelijk je mening zonder te schreeuwen en geef aan dat je bereid bent er rustig over te praten, op een eventueel ander moment
Loop daarna rustig weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je gaat onderdrukken wordt het alleen maar erger, misschien doe je dat juist wel en heb je er daarom meer last van. Bovendien: dat hoort ook wel een beetje bij boos zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer rustig tot 10 te tellen, terwijl rustig ademen, en de andere negeren, doen alsof je alleen bent, of eventjes stoom uitblazen buiten indien je kan.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tot tien tellen enzo.. maar heel somt moet je ook een keer goed ontploffen. Onderdrukken is nooit gezond. Als je echt boos bent mag de wereld dat best weten. Maak van je hart geen moordkuil...