hoe komt het dat 2 mensen van elkaar kunnen houden maar toch niet bij elkaar kunnen blijven door ruzie?

Ik en mijn vriend kennen elkaar al 5jaar. We hebben al zo veel mee gemaakt maar wat er ook gebeurd we komen altijd op één of andere manier terug bij elkaar terecht. We willen alle 2 een serieuze relatie en we houden alle 2 van elkaar. Maar we kunnen op één of andere manier niet bij elkaar blijven door ruzie...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.3K

Antwoorden (7)

Dat komt idd wel vaker voor,sommige mensen kunnen niet met en ook niet zonder elkaar.
Misschien is het een idee om de vorm van jullie relatie aan te passen, een LAT relatie bv.
Jullie passen waarschijnlijk niet in 'gewone' relatie van huisje boompje beestje.
Zoek naar een soort relatie waarin jullie je kunnen vinden samen en toch genoeg vrijheid hebben om niet elke keer ruzie te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zegt niet dat ze samenwonen.
Ruzie komt omdat je je eigen mening belangrijker vindt dan die van de ander.

Houden van betekent dat je je eigen mening ook eens helemaal los kunt laten en opzij kunt zetten voor die ander.

Waar maak je ruzie om?
Hoe belangrijk is dat eigenlijk?
Denk daar maar eens heel goed over na.
Of probeer in de praktijk eens een poosje die ander
gewoon zijn/haar zin te geven, gelijk te geven.
En alles te relativeren.

Misschien dat je op deze manier leert om normaal met elkaar te praten over een verschil van mening.
Misschien ook niet, maar dat houdt je niet genoeg van elkaar.

Toegevoegd na 3 minuten:
Misschien betekent het niks, maar je begint al met:
"Ik en mijn vriend".............
Zelfs bij zoiets simpels zet je jezelf voorop.

Toegevoegd na 4 minuten:
Herstel: misschien ook niet, maar DAN hou je misschien niet genoeg van elkaar.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zondag
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Ruzie is een keuze van communiceren. Je stelt de vraag omdat je van hem houdt en wil kijken of het anders kan. Dat kan dus ook en dat betekent ook leren om op een andere manier in dialoog te gaan met respect voor jezelf naar jezelf en jouw vriend. Google eens "Geweldloze communicatie" of "Marshall Rosenberg". Op een respectvolle manier en met mededogen voor elkaar en jezelf kun je leren om iets op een andere manier aan te geven. Als je dat beide doet werkt het erg goed. Als een begint met het principe is die ene al een stuk vooruit. Veel geluk en dialoog toegewenst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lijkt me zonde zo iets moois te verspillen omdat jullie te veel last hebben van de ruzies
waarom niet (kort en vrijblijvend) een paar gesprekjes met bijv een relatie therapeut/
Die kan je echt heel snel helpen aan wat jullie precies doen waardoor de elke keer op elkaars zere plek trapt en tips geven hoe beter met elkaar om te gaan.

Boeken lezen en info opzoeken is op zich niet slecht maar met iemand anders erbij is het veel directer en heeft ook ieder de kans (zonder ruzie) zijn probleem in de verhaal eens te verwoorden
sterkte
13 jaar geleden
Misschien is het aanvangen van je vraag met : Ik en mijn vriend een teken! Misschien zou je eens kunnen beginnen, niet alleen met schrijven, maar ook met denken over : Mijn vriend en ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist, dat zei ik ook al.
Misschien een kwestie van denken, ego enzo.
Ik heb dat zelf ook meegemaakt dan passen jullie echt niet bij elkaar hoe graag je ook wil hoe hard je ook probeerd je houd van elkaar maar je kan echt niet met elkaar leven maar ook weer niet zonder ik ben het eens met de LAT relatie zo zijn jullie bij elkaar maar jullie houden ook de vrijheid groetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blijkbaar gebeurd er steeds iets waardoor je een gevoelige snaar raakt bij elkaar, en waar jullie niet uit kunnen komen. Wat betekent ruzie voor jou, vind je het misschien ook wel fijn om lekker te kunnen knallen? Of heb je gevoel dat je te weinig ruimte krijgt? Vraag je af en onderzoek bij jezelf waarom dit gebeurd.
Je kunt er echt wel iets aan doen met therapie, daar ben ik van overtuigd.