Geen aandacht aan besteden hoe lastig het ook is, je moet het doorbreken....anders wordt het van kwaad tot erger. Verder het spuug alleen maar opruimen als hij/zij ergens anders in huis is en het niet ziet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ik heb hetzelfde gehad met mijn dochter alleen deed zij het altijd als ze naar bed ging. ik vond het in het begin zielig en dat wist ze uiteindelijk is het overgegaan door er geen aandacht aan te besteden. ik ruimde het op en ze ging terug d'r bed in zonder dat ik een woord zei. na een week was het over.
succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je het voor zijn? Je kent haar aaaandachtvragengedrag. Net voordat zij gaat spugen zorgen dat je bij haar bent.

En als ze toch gespuugd heeft, het zwijgend opruimen en haar negeren. Niet spreken, niet aankijken. Dan heeft het ook geen zin meer dat ze je aandacht vraagt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je inderdaad bedoelt: overgeven....

vind ik dat wel vrij heftig moet ik zeggen, dat valt in mijn beleving toch buiten gewoon aandacht trekken. Ik zou er eens bij en consultatie bureau over praten, of bij de huisarts als je je daar prettiger voelt.

Is er mogelijk net iets aan de gezinssamenstelling veranderd of gaat dat binnenkort gebeuren? In dat geval moet je "aandachttrekken" toch niet zomaar negeren denk ik.
amigo
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor een kind is het makkelijker de maaginhoud retour te laten komen dan bij een volwassene. er zijn veel kinderen die deze manier kiezen als meest effectief (omdat een ouder het niet kan negeren voordat deze zich eerst zorgen heeft gemaakt) aandacht schenken is gedrag belonen dus ben het niet helemaal met je eens.....
amigo
13 jaar geleden
"fout gedrag" moet je zeker niet belonen, ben ik het mee eens, maar ik had dit in mijn omgeving gewoon nog NOOIT meegemaakt OOK niet bij kinderen van anderen, en je kent best veel kinderen als ze die leeftijd hebben, ik wel ten minste, dus dit klinkt voor mij best ernstig. Ik zou zelf in zo'n geval wel aandacht schenken, maar mijn kinderen zijn misschien net lang genoeg door die leeftijd heen dat ik de "ergste toestanden" ben vergeten. De aandacht die ik zou schenken zou trouwens niet alleen troosten of tutten zijn. Ik zou dit gebruiken om uit te leggen (oneindig vaak helaas op die leeftijd) dat jezelf lichamelijk iets aandoen (want dat is het toch) de slechtste manier is om aandacht te trekken. Kinderen die op 3 jarige leeftijd tot zo iets in staat zijn gaan later evt nog gekker doen, DAT is mijn reden dat ik me er zorgen over maakte.
niet boos worden, en niet laten blijken dat je het zorgwekkend vind.
verstand op nul, geen reactie en opruimen.

de lol gaat er wel vanaf als blijkt dat het geen effect heeft deze vorm van chantage :)

succes!