Is het een slecht voorteken als je de pest hebt aan je aanstaande schoonmoeder, mettertijd zal je vrouw er mogelijk veel op gaan gelijken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Probleem is vaak dat jongeren zich verzetten tegen de eigenschappen, de controle en het karakter van hun ouders. Door genetische overdracht hebben we allemaal via overgeërfde DNA deze dingen mee gekregen.
Naarmate jongeren ouder worden, de kwaaltjes komen, gaan ze hoe dan ook op hun of één van de ouders lijken.
Ook de sfeer, houding, reacties, etc. die bestond in het gezin zullen in min of meerdere mate naar buiten komen in het gedrag van het "groot" wordende kind.
Mijn persoonlijk ervaring van jaren is, dat als kinderen zijn opgegroeid in een "familie" die problemen in het huwelijk oplossen met een echtscheiding, makkelijker zullen kiezen voor een echtscheiding. Zo ook met drankmisbruik.
Ook hun keuzes, humeur, temperament, etc. kunnen zich langzaam gaan ontwikkelen richting die van hun ouders.
Vrouwen eerder als hun moeder en mannen eerder als hun vader.
Kinderen die in een gezin zijn opgevoed die liefdevol met elkaar omgaan zullen ook zo zijn naar hun eigen partner.
Er zijn natuurlijk ook uitzonderingen, daar waar kinderen misschien vroeg uit huis zijn gegaan om te studeren of te werken elders, en kunnen daardoor ook andere eigenschappen dan hun gezin ontwikkelen.
Om zeker te weten als je vrouw als je aanstaande schoonmoeder word, moet je wellicht het leeftijdsverschil in jaren afwachten op antwoord op je vraag te krijgen. Dan is het te laat. Kritisch kijken over je verliefdheid heen kan wel dingen laten zien (of kleine dingen) die tot de eigenschappen van je schoonmoeder leiden.
Ik zeg altijd: Bij twijfel, niet inhalen.
Je kan beter spijt hebben van NEEN, dan spijt hebben van JA. (Uitleg: Iets geweigerd te hebben zal makkelijker te vergeten en te verwerken zijn als het een verkeerde beslissing was, dan wanneer je toegestemd hebt en met de "gebakken peren" zit. Omgekeerd werk het ook: Was NEEN een goede beslissing, dan ben je blij dat je het niet gedaan hebt, i.p.v. JA gezegd te hebben.)
Ik hoop dat je wat aan dit antwoord hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Nee, je vrouw hoeft niet steeds meer op haar schoonmoeder gaan lijken.

Maar bedenk wel: die schoonmoeder krijg je er sowieso gratis bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je bedoelt dus: haar moeder :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de aanstaande schoonmoeder van de man in een heterorelatie is de moeder van zijn vrouw.
Vragensteller is bang dat zijn vrouw op haar moeder gaat lijken. Nog wel zo belangrijk is hoe zijn moeder tegen de vrouw aankijkt die haar zoon heeft "ingepikt".
nou hoeft echt niet..ze kan ook op haar vader lijken...

met je vrouw heb je tijd ... met je schoonmoeder deel je tijd...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach schoonmoeders krijgen altijd de schuld maar er zijn ook heel veel goede schoonmoeders. De kans dat je vrouw helemaal op je schoonmoeder gaat lijken is klein ze zal zeker wat van haar hebben , maar ook van haar vader.
En jij op wie lijk jij zelf op je moeder of op je vader. Of ben jij de gelukkige die de perfecte schoonvader en moeder aanleverd aan je aan staande vrouw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je aanstaande is vast veel liever. Je schoonmoeder is spe is alleen maar bang dat je niet lief voor haar dochter bent. Dus ach een schoonmoeder daar hoe je niet mee te leven
13 jaar geleden
Als je bedenkt dat je haar in ieder geval met pasen, kerst, sinterklaas, op haar verjaardag, je schoonvader's verjaardag, je partner's verjaardag en je eigen verjaardag zult gaan zien. Kun je wel bedenken dat dit een hoop irritatie teweeg kan brengen. Dit zul je dan waarschijnlijk uiten tegen haar zoon (jouw vriend/man) en die zal hierdoor tussen twee vuren komen te zitten: zijn lieve moeder die altijd goed voor hem gezorgd heeft en z'n partner. Dit soort ellende en geldproblemen zijn volgens mij de grootste veroorzakers van scheidingen.

Toegevoegd na 8 minuten:
Oh, ik zie dat het om een vrouw gaat, sorry, ik bedoel dus dat je je irritaties dan zult gaan uiten tegen haar dochter en dus jouw vriendin/vrouw. Ze is verder ook nog eens HET rolmodel van jouw vriendin/vrouw geweest, dus zal je vriendin zich waarschijnlijk al dan niet ogenschijnlijk op sommige fronten zoals jouw schoonmoeder gaan gedragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien vreemd maar ik zie bij vriendinnen rondom, vaak, heel vaak dat ze juist de mannen eruit pikken die op hun eigen moeders lijken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is wel vervelend, als je de pest aan je a.s. schoonmoeder heb, want het is toch het nest, waarin jouw vrouw groot is geworden. Het zou dus voor wrijving kunnen gaan zorgen tussen jullie.
De angst dat de dochter op haar moeder gaat lijken is puur jouw eigen fantasie, een mens is een product van 2 mensen en dus altijd uniek.
Misschien moet je jouw eigen houding even nader bezien t.a.v schoonmoeder in spe, iets anders opstellen of zo. Bedenk, dat het voor jouw vrouw echt niet leuk is zo tussen twee vuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vrouw is belangrijker voor je, hoop ik, dan haar moeder.
Ga een eind van haar vandaan wonen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien valt je schoonmoeder toch nog mee als je ze langer kent. En je vrouw hoeft er niet op te lijken hoor, bovendien is het vaak de moeder van de man die als 'erg' word ervaren. Omdat vaak de zonen door moeders altijd op en bepaalde manier verzorgd zijn en dan willen die moeders dat hun toekomstige vrouw het ook goed moet doen.
De moeders van de vrouwen hebben meestal sowieso vertrouwen dat het wel goed komt met hun dochter, daarom zijn moeders van mannen vaak zo erg. ik heb er ook zo'n schoonmoeder gehad, die mij altijd vertelde hoe dat het allemaal moet en die geregeld kritiek ergens op had.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben al 24 jaar bij mijn man, en m'n schoonmoeder en ik liggen elkaar al 24 jaar niet... En mijn man lijkt zeker niet op zijn moeder, en is in de afgelopen 24 jaar er ook niet op gaan lijken wat betreft karakter enz...Dus maak jezelf geen zorgen, het kan een Toprelatie worden ondanks een schoonmoeder die je niet ligt....Wij zijn het voorbeeld.