Mag je een relatie hebben met een lerares?

Hallo iedereen, ik heb sinds kort een relatie met een lerares van me zij is 26 en ik ben 18, het voelt best fijn aan maar ik weet niet goed of het wel mag en kan...
DA

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
ItisILeClerc
10 jaar geleden
jij wel, zij niet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Leg de vraag ook aan haar voor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is problematischer voor de lerares dan voor jou. Het is geen strafbaar feit want je bent niet minderjarig. Wel is er een gezagsrelatie. Jij bent in zekere zin afhankelijk van haar. Bovendien is zij chantabel als iemand erachter komt. De rechter zal met een ontslag instemmen als de werkgever er een beeindigingsprocedure over begint. Dit is gebeurd op het Vossiusgymnasium in Amsterdam.

Antwoorden (2)

In lid 2 van art. 249 van het Wetboek van Strafrecht wordt geen leeftijd genoemd voor de strafbaarheid van de persoon die bepaalde handelingen pleegt met een 'persoon die aan zijn gezag is onderworpen of aan zijn zorg is toevertrouwd. ' Hoewel jullie beiden meerderjarig zijn, is het op zijn minst erg onverstandig, voor beiden.
10 jaar geleden
Niet als jullie op dezelfde school werken en leren, en als zij jou les geeft. Het kan haar ontslag betekenen, want in de voorwaarden staat duidelijk dat zo'n relatie verboden is.
Een relatie met een docent(e) is alleen toegestaan als de leerling op een andere school zit.
Amadea
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Ja. Aangezien DA96 18 jaar is zou het kunnen dat hem verzocht wordt een andere onderwijsinstelling te zoeken om zijn studie te vervolgen.