hoe bouw ik de nachtvoeding af? mijn baby is nu 3 maanden en komt overdag elke 4 uur en snachts 2x na 6 uur. hij kan van 22.00 tot 06.00 zonder

hij is 3x tot 06.00 uur blijven liggen maar daarna is het hem niet meer gelukt. tijd rekken door steeds een speen te geven werte niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.8K

Het beste antwoord

Inwikkelen, dan slapen ze vaak 1 a 2 uur langer ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

probeer het steed langer uittestellen bijvoorbeeld 5 a 10 minuten later
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kun je proberen om je baby steeds water aan te bieden in plaats van de borst [in een flesje] en na 3 nachten kwam ze niet meer was wel even zwaar gezien je borsten onder spanning komen wanneer je kind huilt ook je als het huilt wel gaan kijken en goedleggen eventueel zodat je kindje wel weet dat je er bent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6 uur is helemaal niet raar op 3 maanden hoor! Geef je borstvoeding? (met flesvoeding heb ik geen ervaring) Ik heb heel lang nog een late voeding gegeven als ik zelf naar bed ging. Als je daarna 6 uur slaap krijgt, is dat eigenlijk al heel mooi. De echte nachtvoeding geef je dan lekker liggend in bed. Ik viel er meestal gewoon bij in slaap. Als je dat niet aandurft, kun je beter rechtop gaan zitten, maar ik vond het heerlijk.
Bij mijn oudste, die nogal klein was, begonnen de nachtvoedingen te minderen toen ik met groente en fruit begon. Daarvoor had ze het gewoon nodig.
Als je voedt op verzoek, dan zijn er eigenlijk gewoon geen vaste richtlijnen voor hoe lang de nachtvoedingen blijven doorgaan. Als je zelf het gevoel hebt dat je te weinig slaap krijgt, kun je misschien zo nu en dan je partner een afgekolfd flesje laten geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ah, die schema's altijd :)
het kan me voorstellen dat je een keer wil genieten van een ongestoorde nachtrust, maar kinderen laten zich niet vertellen wanneer ze honger horen te hebben helaas.

ik weet niet of je fles-, of borstvoeding geeft meer er zijn in beide gevallen meerdere opties.

overleg eens op het consultatie bureau of de opties voor een voeding die een verzadigder gevoel geven mogelijk zijn (je maakt het dikker in principe)
het toevoegen van rijstewater, of rijsepap kan schelen.
ook is er voeding te verkrijgen voor kindjes die extra verzadigen.

er zijn veel kinderen die er wat langer over doen om hun ritme te krijgen, 3 maanden is helaas geen uitzondering.

heel veel succes, en natuurlijk ook een goede nachtrust aan 1 stuk door gewenst :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou kunnen overwegen om 1 borstvoeding te vervangen door flesvoeding. Dat kan jouw partner dan geven dan kun jij lekker doorslapen.
Opvolgmelk van Nutrilon is een goed alternatief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over het algemeen word afgeraden om kunstvoeding voor borstvoeding te vervangen als je borstvoeding wilt geven. Je borstvoeding kan hierdoor terug lopen. Kolven kan natuurlijk wel.