Wanneer hij niet reageert op je emoties. Hij ontwijkt het om ergens anders over te gaan praten. Ook lacht hij zijn eigen gevoelens weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommigen zullen het misschien direct zeggen: “ik wil geen vaste relatie”, of “ik ben er nog niet aan toe om me te binden”. Anderen lijken misschien eerst een mogelijke partner maar uiteindelijk laten ze hun werkelijke gezicht zien door de relatie niet naar het volgende, meer serieuze niveau te tillen. In ieder geval, verspil geen tijd aan een Emotioneel Onbereikbare Man. Wanneer hij zegt “Ik wil nooit trouwen.”, dan betekent dat “Ik wil nooit trouwen.”. Het is geen geheime code of iets anders en het is niet bedoeld als uitdaging om te proberen of hij die ene vrouw bent die hem van gedachten laat veranderen. Het zal niet lukken, maanden - of jaren – later zul je nog in de zelfde situatie zitten: met een man die zich niet wil binden. Lik je wonden en leef verder.

5 tekenen dat hij een emotioneel onbereikbare man is:
Hij heeft nog nooit een serieuze relatie gehad, of is juist nog niet over een verbroken relatie.
Hij noemt zijn getrouwde vrienden sukkels.
Hij wil niet praten over diepere gevoelens of zaken.
Hij noemt jullie relatie een “fling”, “iets” of weigert te erkennen dat jullie überhaupt een relatie hebben.
Hij zegt gewoon dat hij geen serieuze relatie wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze vraag lezend kan ik me voorstellen dat er nog een diepere vraag onder ligt.
Hoe kan ik omgaan met een man die voor mijn gevoel emotioneel onbereikbaar is? Het herkennen van verschijnselen is de eerste stap en zegt nog niets over de basisbehoefte van communicatie. Wat zie je aan hem wat de communicatie voor jou zo lastig maakt? Welke drempel voel je bij jezelf? Daaraan kun je vaak wel wat doen.
Warom begon ik mijn stukje over de diepere vraag. Op het moment dat je ik... gebruikt, dan kun je daarover verantwoordelijkheid nemen en een ontwikkelproces ingaan. De kunst is om de emotioneel onbereikbare man ook te vragen of hij die investering wil doen. Dit gaat in wederzijds respect en mededogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij boos wordt, of juist blijft lachen, als hij wegloopt op het moment dat het te diep voor hem gaat.

Heb compassie voor dit soort personen. Want er schuilt heel veel verdriet in die personen. Veel leed en een geschiedenis waarin ze zich gedwongen voelden om hun emoties niet te uiten/tonen.
Denk daarbij eens aan een dominantie ouder, of een ouder die zelf emotioneel moeite had. Ook een gebrek aan een voorbeeld kan iemand emotieloos maken. Als beide ouders zelf ook geen emoties konden tonen.

En voor sommigen is emoties (vooral angst, verdriet) een teken van zwakte. Als je zelf zo iemand bent, of zo een ouder heb gehad, dan heb je je best gedaan om die emoties niet te tonen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een man die zich quasi-stoer opstelt,zijn emoties verdoezelt en kennelijk de gevoelsuitingen van iemand anders wegwuift.

het kan juist voorkomen uit een gevoel van onmacht om met een bepaalde gevoelige situatie ---relationeel of anderzijds--- om te kunnen gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1! :)
In alles wat hierboven beschreven staat, zit wel iets in, toch denk ik dat het voor elke man ook weer verschillend is. Soms kan een man ook moeite hebben met het uiten van zijn emoties.
Mijn ex-vriend leek emotioneel onbereikbaar. Hij zei tegen mij nooit te willen trouwen. Nu heeft hij een andere vriendin en gaat hij volgend jaar trouwen.
Ik weet niet hoe je een emotioneel onbereikbare man herkent, want soms blijken deze mannen dus kennelijk te kunnen veranderen van gedachten.