Hoe zou je reageren als een vreemde man naar je toekomt en vraagt om je schoenmaat en je leeftijd, omdat hij de schoenen wil kopen voor zijn vrouw?

Ik voelde me heel vreemd toen ik zo werd aangesproken op straat, dat ik niet wist hoe ik moest reageren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.3K
amigo
13 jaar geleden
wilde hij JOUW schoenen kopen of dezelfde schoenen die jij ook aanhad. In het eerste geval snap ik de vraag naar de maat maar niet naar je leeftijd, in het tweede geval snap ik beide vragen niet, had hij naar de winkel moeten vragen, heel apart

Het beste antwoord

eigenlijk moet je nooit je leeftijd zeggen want misschien doet ie er iets heel anders mee, en het is wel raar maar ik zou zeggen:het spijt me meneer, mijn schoenen zijn niet te koop ik vind ze namelijk zelf erg fijn, maar lief dat u dat zou willen voor u vrouwen bedankt u vind ze dan vast mooi.
maar je zou ook kunnen zeggen:meneer dat zeg ik niet.
of gewoon:mama wie is die man?
maar dat is misschien een beetje kinderachtig.
maar ik zou het wel erg vreemd vinden!!!

Toegevoegd na 1 minuut:
en het maakt niet heel veel uit wat je over je schoenen zegt maar ik zou ze niet verkopen je kan ook gewoon je schoenmaat zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

het is inderdaad een rare vraag.
maar misschien lijk je qua lengte en postuur op zn vrouw.

bleef hij verder nog met je praten?
het kan ook zijn dat hij wat meer van je wilt en zo een gesprek probeert te beginnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat heeft leeftijd nu met schoenmaat te maken?
afwimpelen zou ik zeggen.
prettige wedstrijd en een fijne dag nog verder, doeiiii
13 jaar geleden
Ik zou eerst een beetje raar op kijken van iemand die ineens tegen me begint te praten en dan nog zo'n vreemde vraag stelt, maar ik zou het toch gewoon beantwoorden. Natuurlijk kan het zijn dat hij gewoon een flirtactie probeert, maar het kan ook zijn dat je op zijn vrouw lijkt qua uiterlijk (zoals lengte/postuur etc) :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien vond hij je heel vertrouwd , en wilde je hulp,
anders is het als een man je blijft volgen, en meer dan normale dingen van je wilt weten..
mijn man ging vroeger een voedingsbh voor me kopen maar eenmaal in de winkel wist hij de maat niet meer..hij keek naar de vrouwen die er stonden en wees er een aan en zei...zoals die mevrouw zijn ze ..die vrouw werd opgemeten en kwam met de juiste maat thuis...
het is dus niet altijd kwade opzet van mensen ..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij wilde zijn vrouw natuurlijk verrassen met nieuwe schoenen en had toch een model nodig voor te passen en te zien hoe ze staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn toch mannen met een afwijking voor schoenen en voeten ?Het hoeft niet zo te zijn maar kan me niet herinneren dat ik ooit naar een schoenmaat gevraagd bij een vrouw, of hij werkte in een schoenenwinkel

Toegevoegd na 3 minuten:
dat van zijn vrouw klopt niet want daar weet je de maat wel van
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ho ho mike, niet elke man kent de maat van zijn vrouw. Das nu echt niet belangrijk voor een man hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ging meestal mee als ze schoenen kopen dus ik wist t dan wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet de schoenmaat maar wel een andere maat?
Ik zou in een deuk liggen als iemand dat zou doen en dan gewoon antwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn reactie zou zijn: ik vind het knap dat een man dat durft te vragen en zou mijn hulp aanbieden. Als hij een voet / schoenfetisjist zou zijn, kan wel. Mijn leeftijd mag hij ook wel weten, alleen, dat heeft niets met mijn schoenmaat te maken. Leuk voorval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou erg vreemd zijn, zeker omdat leeftijd er niet toe doet wat betreft schoenmaat. Elke voet is anders, daarom moet je gedragen schoenen eigenlijk ook niet weggeven aan een ander. Jouw 'voetafdruk' zit dan in die schoen, de schoen heeft de vorm van jouw voet aangenomen.

Ik zou deze man vriendelijk antwoorden dat hij maar eens moet kijken ín de schoen van zijn vrouw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou dan gewoon normaal antwoorden hoor,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je lijkt misschien op zijn vrouw, tevens schat hij in dat je dezelfde maat voet zal hebben, dus logisch gevolg is dan even de maat aan je vragen. Leeftijd snap ik niet helemaal in dit verband.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou gewoon vragen "en waarom wil U dat zo graag weten?"... en van daaruit reageren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha heeft niemand door dat het een belabberde openingszin is? Als in: hij vindt haar er leuk/knap/mooi uit zien, en vraagt haar wat haar schoenmaat is, omdat hij schoenen voor zijn vrouw wil kopen - als in, hij wil dat zij ooit zijn vrouw wordt, en om schoenen VOOR HAAR te kopen moet hij haar schoenmaat weten.

Ik kan me voorstellen dat je raar staat te kijken. Ik denk dat je antwoord af zou moeten hangen van wat voor soort man het is; als hij leuk is, geef je antwoord, en zeg je dat het wel dure schoenen moeten zijn ;-). Als het een lelijke/enge vent is, zeg je dat hij daarvoor toch echt een trol uit moet zoeken, want jij wilt niet met zijn vrouw vergeleken worden. Zoiets ;-).