Wat te doen als je "verliefd" bent op iemand die je in werkelijkheid nog nooit hebt gezien?

Ik heb een goede relatie,maar ik denk dat ik verliefd ben op iemand anders,hoewel ik nog heel veel van mijn vriendin hou.Ik heb deze andere persoon nog nooit irl gezien,alleen op de chat en cam.Deze andere persoon is een man...(niet dat dat enig verschil uitmaakt)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Je kan je in de gevarenzone begeven door hem te gaan ontmoeten of je kan het over laten waaien omdat je zegt dat je nog veel van je vriendin houdt. Je moet wel bedenken dat iemand zich altijd beter en leuker voordoet bij een eerste kennismaking dan hij/zij in het werkelijke leven is. Dat is geen bedrog maar doet een mens nu eenmaal haast automatisch om een goede indruk te maken. Ik persoonlijk zou de kat niet op het spek binden zolang mijn relatie goed is. Een ontmoeting zou je dan kunnen rubriceren in het vak "Gooi nooit geen oude schoenen weg voordat je nieuwe hebt".
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Is het je een hoop ellende en een breuk waard? Zo niet, laat het gaan. Het is heel normaal om tijdens een relatie een crush op iemand anders te hebben, tijdelijk. Misschien heeft diegene iets wat jouw geliefde niet heeft of is het gewoon een spannend idee om iets met de ander te doen of te hebben. Laat dit je blik niet vertroebelen. Maar volg altijd je hart. Is het volgens jou echte liefde, dan moet je dat uitproberen, diegene ontmoeten, en kijken wat je dan voelt.
13 jaar geleden
Ik denk dat je eens goed moet uitzoeken wat je wilt.
Je zegt dat je nog van je vriendin houdt. Ben je nog tevreden met de relatie, zie jij jezelf oud worden met haar?
Als dit het geval is dan zou je misschien afstand moeten nemen van deze man.
Als je niet tevreden bent met de relatie dan is het wel zo eerlijk om het eerst goed af te ronden met je vriendin.
Je moet niet zomaar een relatie afkappen omdat je gevoelens hebt voor iemand anders. Het kan zijn dat die iemand anders behoorlijk tegen valt. Wat zet je allemaal op het spel voor een romance?
Aan de andere kant kan dit de liefde van je leven zijn en wil je die natuurlijk niet mislopen.

Je hebt gevoelens voor iemand die je niet kent. Het is lastig om dan een beslissing te nemen. Wat je ook doet, wees eerlijk tegenover jezelf en tegenover de betrokkenen. Daarmee kom je het verst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees eerst maar eens wat er hier allemaal over staat:

http://www.goeievraag.nl/vraag/verliefd-nooit-leven-gezien.25593

http://www.goeievraag.nl/vraag/verliefd-nooit-gezien.74204

En vraag je dan af of je wel verliefd bent.
Je hebt een goede relatie. Dan kan je iemand anders nog wel heel erg leuk vinden.
Dat geeft toch niks.
Het gaat er maar om wat je er mee doet.
Jouw gedachten en gevoelens zijn van jou en alleen van jou. Dat is toch fijn?

Dus hou van je vriendin, werk aan je relatie en geniet van je gevoelens over die ander, maar laat die niet de overhand krijgen en laat je relatie er niet door lijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nodig hem uit , spreek met hem af op een neutrale , publieke plek ( koffietent is ideaal ) . Zorg dat je hem eindelijk "echt " kan zien , ruiken , en zijn energie kan aanvoelen.

Wordt het ( nog ) niets , dan nemen jullie na een kwartiertje weer afscheid.

Is het leuk , dan gaan jullie nog 3 uur en 9 kopjes koffie en gebak doorkletsen.

Zo hoeft er niets .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou niet zeggen dat je tussen de een of de ander moet kiezen. Je kan toch best een keer afspreken met die ander? Als vrienden gewoon.. Dan kijk je hoe dat klikt.

Ik zou dus zeggen spreek gewoon een keer af als je echt denkt dat het grotere kans heeft dan je huidige vriendin..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk aan twee opties:

- Dit bespreken met je vriendin en samen bekijken of en wat je hiermee gaat doen. De uitkomst van dat gesprek kan alles zijn van je huidige relatie verbreken en hem ontmoeten via jezelf toestaan de verliefdheid te voelen zonder er iets mee te doen tot met medeweten en goedkeuring van je vriendin die man ontmoeten en uitvinden of er meer is.

- Hem uit je hoofd zetten en alle contact verbreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat me vooral frappeert is dat je zegt dat het geen verschil maakt of het een man of vrouw is. ik weet niet welke sexuele geaardheid je hebt, maar je verliefdheid kan hiermee ook iets te maken hebben.
Maar goed.
zoals je wellicht weet komt verliefdheid uit een nood aan "aanvulling". je projecteert je wensen en verlangens op degene waarop je verliefd bent, ongeacht of hij/zij deze eigenschappen ook werkelijk bezit. bij een chatrelatie kan dat natuurlijk nog veel beter dan "in het echt". dit komt omdat je "in het echt" het gedrag van de persoon in kwestie kan zien of zijn wezen kan aanvoelen, wat met een virtuele relatie minder evident is.
denk eens na wat je zou kunnen projecteren op de ander...Je vriendin is duidelijk een vrouw, misschien mis je de mannelijke energie die je bij mannen vindt? (daar kan je vriendin natuurlijk niet veel aan veranderen...)
of is het bv. romantiek die je tekort komt en op de man in kwestie projecteert?of is de lichamelijke liefde niet meer zo vurig en denk je onbewust dat het met hem beter zal gaan? of nog iets totaal anders?
jijzelf kan hier best antwoord op geven ....
als er fundamentele dingen aan de hand zijn, zoals twijfel aan je eigen sexuele geaardheid, dan zijn de dingen niet zo eenvoudig.
als het gewoon verliefdheid is, ga dan op zoek naar wat je in je huidige relatie mist en werk dat uit met je vriendin als je inderdaad nog zoveel van haar houdt.
een hulpmiddeltje voor jou kan zijn om jezelf voor de geest te houden dat je met gelijk wie ooit op grenzen stoot van het onmogelijke, ttz iets wat je in de relatie niet vindt en wel denkt nodig te hebben.
dat is misschien pijnlijk maar geeft je ook de kans om meer volledig mens te worden. de keuze is aan jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het idee dat Bi Ingrid niet echt twijfelt aan haar geaardheid.
Ik zal maar met de deur in huis vallen,je zegd dat je verliefd bent op een persoon die je nog nooit hebt gezien!..dat is enkel verliefd heid!..de spanning,de sensatie!..en dat gaat over geloof mij,dus doe jezelf een plezier en geniet ervan zolang deze verliefdheid duurt,let wel,geniet op afstand.
of is het:
Punt twee!.. namelijk,...je hebt nu eeen vrouwelijke vriendin,maar voelt iets voor je eigen geslacht!..wees dan eerlijk tegen jou huidige vriendin en kap met haar!......hoe dan ook ,en welke kant waar is van deze twee ,jou vriendin verdiend de waarheid!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uhm. *Zij* heeft een vrouwelijke vriendin en valt nu op iemand van het *andere* geslacht. Dat kan je zo hebben als je bi bent. Waarom zou dat een reden zijn om te 'kappen' met je vriendin? 'Kap' jij met je partner iedere keer dat je denkt 'goh, leuke vent'?
Je hebt een relatie met een meisje, en je valt op een man die je nog nooit in het echt hebt gezien.