Mijn dochter wil het weekend kingsen (drankspel) wat nu?

Ze is net 16 geworden en ze weet dat het wat ons betreft geen vrijbrief is om veel te gaan drinken. Toen ze 15 en half was mocht ze van ons af en toe een glaasje of twee als ze ergens heen ging, dit hebben we gedaan om stiekem drinken te voorkomen maar haar ook gelijk duidelijk gemaakt dat als ze 16 werd er ook nog steeds regels voor drankgebruik zijn. Nu las ik op haar hyves dat ze dit weekend wil gaan kingsen, ik maak me zorgen. Ja ik weet er teveel over praten en verbieden maakt het alleen maar meer aantrekkelijk, maar hoe kunnen wij hier nu het beste mee omgaan?

Toegevoegd na 47 minuten:
Dank voor jullie antwoorden en de antwoorden die nog gaan komen, ik kan helaas geen reacties meer geven en geen duimpjes.
Ik weet dat ik hier nog hard aan moet werken, loslaten en vertrouwen hebben!
Dit is iets waar ik telkens nog tegenaan loop en soms behoorlijk van in de stress kan schieten! Ik ga ervan uit dat ik het echt wel een keer ga leren!

Weet jij het antwoord?

/2500

Laat haar Kingsen. Je kan haar net zoveel regels en beperkingen geven als je wilt, maar hoe meer je het aantrekkelijk voor je dochter maakt om het JUIST te doen, al dan niet stiekem. Uiteindelijk, als ze dan toch te ver is gegaan, merkt ze het aan haar lichaam en de ik-ervaring die ze heeft gehad vergeet ze niet snel meer, dan leert ze hoe ver ze kan gaan en niet hoe ver de ouders dat vinden.

Ik denk dat de juiste oplossing is om je dochter gewoon te laten gaan en net doen of je van niets weet! Komt ze dronken thuis, dan kun je er met haar over praten als ze weer nuchter is. Komt ze thuis en is ze niet dronken, dan kun je haar de volgende keer zonder zorgen laten gaan,want dan is ze verstandig met de situatie omgegaan. Een dochter van 16 zit in een fase dat er veel nieuwe dingen in het leven komen, geef ze dan ook een zekere vrijheid op dat gebied. Alles verbieden werkt averechts. En laat ze maar eens goed dronken worden en vervolgens goed ziek, dan hebben ze het een keer ervaren en kunnen ze erover meepraten in de groep en is het gelijk minder interessant. Het loslaten van een puberend kind is niet makkelijk, maar wel verstandig anders zit je binnenkort zelf achter het behang van de stress. Aan het gedrag van je dochter kun je duidelijk aflezen of ze met de "nieuwe dingen" goed of slecht omgaat, dan kun je altijd nog ingrijpen. Dus mijn advies: Geef je dochter vertrouwen,zodat ze kan laten zien dat ze langzaam maar zeker bezig is om volwassen te worden. en ook dat zal gepaard gaan met vallen en opstaan! En probeer er voor jezelf ook een weg in te vinden. Succes.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100