Wat is een reële tijd om een kind van 9 jaar naar bed te brengen?

School is weer begonnen, ook hier in het zuiden. Onze kinderen zitten in groep 4, 6 en 7. Ze gaan nu naar bed rond 19.30 uur, omdat wij vinden dat ze dat nodig hebben ('s ochtends moeten we ze wakker maken).
Vriendjes gaan vaak veel later. We gaan de bedtijden niet aanpassen omdat iemand anders andere normen hanteert, maar wat is nou de doorsnee tijd om een kind van 9 jaar naar boven te sturen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het ligt aan het kind denk ik.Als jij vindt dat het zijn/haar slaap nodig heeft dan moet jeje kinderen lekker om 19.30 uur naar baed brengen.Voor een kind van 9 jaar vindt ik zo tussen 19.30 en 20.00 uur een geschikte tijd.Je hebt er ook nog 1 in groep 7 zitten daar vindt ik zo tussen 20.00 en 20.30 uur een mooie tijd voor.

ik vind voor een kind van 9 half 8 een geschikte tijd, in de nog warmere tijd misschien 8 uur... Het hangt natuurlijk ook van het kind zelf af, het ene kind heeft meer slaap nodig dan de andere...

mijn dochtertje van 8 gaat meestal rond 20.00 uur naar bed

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100