ritme baby van iets meer dan 2 maanden slaapt slecht hoe komen we een een goed slaaprimte?.

Ik heb een dochter van 10 weken. Nou hebben we een beetje een vast rimte daar wijk ik ook wel eens van af. Ritme: Slapen, verschonen, eten, knuffelen, zelf spelen, slapen en savond voor de fles in bad.
Nou slaapt ze heel slecht elke dag is het erg verschillend maken geregeld mee dat ze overdag helemaal niet slaapt. Snacht is het ook erg verschillend als ze het goed slaapt dan doet ze 6 uren achter elkaar en soms wel 8. We voeden ongeveer om de 4 uren maar maken haar niet wakker.
Nou wil ik graag een goed ritme hebben voordat ik weer aan het werk moet dat is in janurie maar wil graag een rimte wat voor ons beide werkt. Nou is mijn vraag hoe sliep jullie baby van deze leeftijd en wat voor rimte hadden jullie? hoeveel voeding geven jullie en om de hoeveel uur?
Ook wil ik graag weten wat jullie baby deed kwa ontwikkeling. Ons meisje doet poging to omdraaien volgt geluiden draait hoofd dan om. heeft handen open en begint ze ook te zien. is veel bezig met de tong en zoekt haar duim.
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (3)

Tja, zo'n vast ritme werkt niet.
Dat merk je nu zelf.
En omdat jij wilt vasthouden aan dat vast ritme,
wordt iedereen daar nerveus van en dat heeft ook weer weerslag op de baby.

Een baby weet niks van tijden, dus die zal daar ook lang niet altijd gelukkig mee zijn.

Wat ik deed?
Borstvoeding geven.
Op aanvraag.
Dag en nacht als het nodig was.
Soms maar 4 keer per dag.
Soms wel 9 keer (inhaaldag).
Dat gaat bij borstvoeding ideaal en dat moet je met flesvoeding niet gaan doen, zomaar.
Maar je zou wel eens meer naar je kind kunnen kijken,
inplaats van naar de klok.

Wanneer is ze tevreden?
Wanneer slaapt ze wel goed?

Lees op allerlei fora hoe dat bij andere gezinnen gaat.
Veel mensen denken dat dat ritme strak moet zijn en veel mensen komen daardoor in de knel.
Citaat: ........totaal geen ritme en gelukkig maar het is een baby en geen machine.
http://forum.viva.nl/forum/list_message/2602570

Citaat:
........volgens mij is het eerder uitzondering dan regel dat kleintjes van 10 weken al zo in een ritme zitten.
http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/137417-krijg-ritme-baby-10-weken.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze is tevreden als je haar na de fles in haar schommelstoel neer zet. Wanneer slaapt ze wel goed: als ze moe is en in slaapt valt in de auto (rijdend) En soms wanneer ik haar in de wieg op haar slaapkamer neer leg met gordijn dicht geen licht aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eens met momo; schema's werken niet voor baby's.
go with the flow en kijk naar je kind.
regelmaat in wat je doet (dus bijv. eerst eten, spelen, verschonen, enz.) is wel verstandig. kinderen houden van voorspelbaarheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die schommelstoel was bij ons ook een uitkomst! mijn jongste heeft er uren (slapend) in doorgebracht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mee eens! Je kindje krijgt vanzelf een bepaald ritme. En daar heb je je als ouder aan te passen.
In het boek: Oei, ik groei, staan alle fases waar een kind doorheen gaat. Dat kan natuurlijk wel sterk verschillend zijn en hangt ook veel van het karakter af.

Het slecht slapen kan samenhangen met de vreemde nieuwe gewoonte om baby's direct na de geboorte al in de box te leggen om bij de familie te zijn. Een baby tot een maand of 5 heeft genoeg aan voeding, badderen, knuffelen op schoot, en wordt alleen maar onrustig en over de toeren van alle extra informatie die in de box tot ze komt.

Een baby hoort te slapen op een frisse kamer waar rust heerst. In een goed verzorgd droog bedje.
Dat je het kindje niet wakker maakt voor een voeding is mijns inziens alleen maar verstandig. Je ziet dan vanzelf een ritme ontstaan waar het kleintje gelukkig van wordt.

Op zekere leeftijd zie je dat ze inderdaad oog krijgen voor de omgeving, maar dat kunnen ze ook terwijl ze nog of alweer in de wieg liggen. Ze hebben echt genoeg aan hun handjes en teentjes. Te veel toeters en bellen maakt ook dat een kind de slaap niet kan vatten. Eén speeldoosje of één gekleurd popje is al voldoende om de blik gericht te houden, dat kunnen ze verwerken.
Pas het ritme in Rust Reinheid en Regelmaat aan aan je kindje. Houdt je daar dan ook aan. Je zult zien dat het werkt.
Tegen de tijd dat je gaat werken heb je het ritme te pakken.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het wel met je eens dat heel veel baby's echt zwaar overprikkeld worden, tegenwoordig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat klopt baby moeten vanalles ik heb daarom ook maar 1 knuffel in de box. Weinig decoratie op haar slaapkamer om het maar zo rustig mogelijk te houden. Ook geen knuffels in bed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
toch ben ik absoluut geen fan van oei ik groei.
ik vind dat er blijkbaar overal een verklaring voor gegeven moet worden wat betreft het gedrag van baby's.
soms zijn kindjes ook "gewoon"chagrijnig of komt er een tandje door. om dat dan maar weer een "sprongetje"te noemen...........
Ivana
12 jaar geleden
Je moet boeken ook nooit letterlijk nemen, maar als je met veel vragen zit, is dit best een goed boek. Je moet je altijd afvragen of uitspraken op jouw kind van toepassing zijn.
In mijn tijd was er alleen Dr. Spock als baby-bijbel. Ik heb het nooit ingekeken.
Ongeveer driekwart van alle baby’s en kleine kinderen hebben ooit wel eens een periode waarin ze last hebben van één of ander slaapprobleem. Dus als het naar bed gaan voor jou en het kind een probleem is, dan bevind je je in een groot gezelschap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is een constatering die klopt, maar geen oplossing voor het probleem is.