Dat is heel verschillend, niet iedereen heeft evenveel slaap nodig.

Zelf heb ik drie jongens van 12 tot 18, die naar bed gaan als ze moe worden. Ze mogen dus gaan wanneer ze willen.
Op één voorwaarde, kunnen ze er 's morgens niet of moeilijk uit komen dan gaan ze een paar dagen op tijd naar bed, dat betekend 21 uur. Of als ze chagrijnig zijn, dat schrijf ik ook toe aan vermoeidheid, dan bepaal ik ook de bedtijd.
Maar ik moet zeggen dat ze zelf eigenlijk zonder problemen naar bed gaan en opstaan.
Grappig genoeg ligt de oudste er meestal om 21 uur in als eerste van de drie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Houd ongeveer de volgende richtlijnen aan:

Als ze naar school moet: Tussen half 10 en kwart over 10.
Als ze vrij is: Laat je het haar zelf bepalen met een limiet van een uur of 1, half 2. (tenzij er een feestje is of iets dergelijks).

Dit zijn de meest reguliere tijden voor een kind van die leeftijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou voor schooltijden een afspraak maken over een tijd. En dan is 22.30 uur wel de limit. Maar vakanties en weekend kan je flexibel zijn. Je kan eventueel ook afspraken maken over de tijden van op staan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt ervanaf hoeveel slaap ze nodig heeft en dat verschilt nogal per persoon. (Zo heeft mijn oudste van 12 meer slaap nodig dan mijn jongste van 6.) Een gemiddelde tijd voor iemand van vijftien, op schooldagen, is ongeveer half elf. In het weekend en vakanties hoef je er niet zo moeilijk over te doen. Wat je wel kunt doen, als je bijvoorbeeld toch ook nog wat tijd voor jezelf wilt, is een tijd instellen dat ze in elk geval op hun kamer moeten zijn. Mijn oudste gaat om 10 uur naar haar kamer en mag dan zelf bepalen wanneer ze gaat slapen. Dat is meestal een uurtje later wel het geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk een uur of 10 s avonds.
Je merkt zelf wel of het te laat is of niet,als ze smorges haar bed niet uit komt bv.
Bronnen: