Werkt een hoestdrankje ook als je het mengt met eten of drinken ?

Mijn zoontje van net 1 is erg verkouden maar hij wil het hoestdrankje niet hebben.
het is opzich wel een lekker smaakje.

Maar werkt het ook als ik een beetje door bv een fruithapje doe, of door drinken in een flesje ?

Of heeft iemand een goeie tip, dat mag ook

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ik gaf ook altijd het hoestdrankje door een beetje roosvicee en je kan bv geven in een pipetje van plastic dat en dan mengen met wat vruchtensap

De werking neemt dan wel deels af. Op de hoestdrankjes die ik heb staat dat je het niet mag mengen en gelijk moet doorslikken. Probeer je zoontje anders om te kopen? Zeg dat je daarna een film gaat kijken of wat andere leuke dingen. Wat lekkers wil ook vaak helpen. Het gaat toch om zijn gezondheid dus omkopen heeft in dit geval nut.:)

Ja, neem bij voorkeur in met wat voedsel. Hiermee voorkomt u misselijkheid.

Bronnen:
http://www.apotheek.nl/Medische_informatie...

Je kan ook een alternatief zoeken, in tabletjes, die kun je makkelijk mengen ergens mee omdat er geen smaak aan zit. Broomhexidine(voor vastzittende hoest) is ook in tablet vorm te verkrijgen. Andere weet ik niet maar kan je altijd even informeren bij de apotheek

ik zou het niet doen,omdat je niet weet als de mix samengaat met het voedsel de apotheker weet het vooral bij kleine kinderen succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100