Welke flessenwarmer is het beste voor moedermelk?

Ik heb deze flessenwarmer aangeschaft om borstvoeding te ontdooien en op te warmen. Het leek me handig als mijn baby honger heeft het flesje snel op temperatuur is (uit de koelkast)

https://www.baby-dump.be/product/voeding/432/philips-avent-overige-artikelen/3371/flesverwarmer/1600/philips-avent-flesverwarmer-snel-scf355-00/81916/

Maar een vriendin van me had nu deze gekocht;

https://www.baby-dump.be/product/voeding/432/philips-avent-overige-artikelen/3371/flesverwarmer/1600/philips-avent-flesverwarmer-premium-scf356-00/91572/

Zij zei dat het beter is langzaam de melk op te warmen om de voedingsstoffen te behouden.

Ik had al eens gehoord dat flessenwarmers die op sneller dan 2min opwarmen inderdaad niet zo goed zijn. De 3min is gerekend vanoo kamertemperatuur, dus voor een koud flesje mag je al gauw 4-5min rekenen. Bij de Hare duurt een klein flesje vanoo kamertemperatuur 9-10min dus een grotere fles uit de koelkast duurt dan al snel 15min minstens, dat lijkt me behoorlijk lang? Maar als het anderzijds de voedingstoffen beter behoudt... Wat denken jullie?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (1)

Je vriendin heeft gelijk. De langzame versie verdient de voorkeur.
De snelle krijgt een te hoge temperatuur waardoor eiwitten gaan samenklonteren en de voedingswaarde inderdaad heel erg achteruit gaat.
Kijk maar als je een ei kookt of bakt. Die klontering is voor een baby dus niet goed.
Doe de moedermelk niet in grote maar in kleine flessen.