mijn zoontje knaagt op het hout van zijn bedje. wat kan ik hier aan doen ?

mijn zoontje heeft onder nu 2 tandjes, als hij op bed ligt en niet wil slapen dan knaagt hij op de rand van zijn ledikantje. en is al een heel stuk beschadigt van de verf,

weet iemand hier een oplossing voor ? is er ook een beschermlaagje wat ik bv om het bedrandje kan doen.
mijn zoon heeft wel een speen en bijtringen maar die doet ie gewoon uit

11.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Herkenbaar. Wij hebben mijn bedje gebruikt voor onze kinderen en hier stonden de tanden ook nog in. Zeer waarschijnlijk van mij. Het kan niet zo heel veel kwaad, de verfschilfers zijn niet zo heel goed natuurlijk. als de tandjes door zijn wordt het minder.

Het beste antwoord

Chamodent suikervrije druppels gebruiken.
Het is van het merk VSM kan je bijna bij elke drogist vinden.
Dit is een homeopathisch geneesmiddel dat de pijn en rusteloosheid bij het dookomen van tanden en kiezen vermindert.
suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Mogelijk heeft hij nog last van andere tanden die aan het doorkomen zijn. Heb je al Chamodent geprobeert? Dat is voor langdurig gebruik en voor de hele acuute momenten kun je Dentinox gebruiken.
Suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het lijkt mij ivm de splinters en de verf niet gezond

tijd voor een ander bedje?

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij ikea verkopen ze wel van die doorzichtige plastic strips die je om de rand van het bedje aan de bovenkant bij de spijlen kunt doen tegen het bijten. Maar ja, dan moet je wel net een bedje hebben waar dat op past, bij ons is die rand al breder dan bij die Ikeabedjes. http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80117591
_
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rebecca
13 jaar geleden
ow dan zal ik daar eens kijken. ik heb een bedje van ikea
beetje Bytex erop smeren (dat spul wat je voor duimzuigen en nagelbijten gebruikt) misschien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou hij er verstand van moeten hebben?
Het smaakt gewoon goor!
+
Dit doen veel kinderen. Voor verf van babybedjes gelden bepaalde regels. Als je een redelijk nieuw bedje hebt, zal het bedje aan de norm voldoen, Anders kun je het beste het ledikantje helemaal kaal schuren en daarna opnieuw verven met verf die niet loodhoudend is.

Let dus goed op:
"De meeste ledikantjes – zowel uit de winkel als zelfgemaakt – zijn voorzien van een verf- of laklaagje. Vergewis je ervan dat deze lak of verf niet gevaarlijk is. De verf mag bijvoorbeeld alleen loodvrij zijn en moet in meerdere dunne lagen zijn aangebracht, zodat die niet snel loslaat. Mocht je baby aan de spijlen gaan sabbelen, dan krijgt die in ieder geval geen verf binnen. Test dus altijd even of de verf- en laklagen goed vastgehecht zijn."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn dochter doet dat op de box en anders gaat ze
knarsetnden
zooo akelig maar volgens de tandarts hier kon je de niet veel aan doen alleen maar speeltjes geven wat hij wel in de mond mag doen..

Toegevoegd na 35 seconden:
mijn dochter doet dat op de box en anders gaat ze
knarsetanden
zooo akelig maar volgens de tandarts hier kon je de niet veel aan doen alleen maar speeltjes geven wat hij wel in de mond mag doen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Opgeven voor de bevers van de scouting zou ik zeggen.