Een peutertje van 2 krabt ons en andere kindjes (selectief) wanneer weten we dat dit probleem tijdelijk is? bestaat echt peuterpubertijd?

Zij is verder een lief meisje, loopt erg voor met praten en alle andere dingen zoals zindelijkheid voordat ze 2 werd. Zij heef nog steeds borstvoeding is nooit ziek.

Maar dat wat boven staat zit ons wel dwaars

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Peuters die in de 'peuterpubertijd' zitten, zijn net als pubers wat tegendraads. Bij alles wat jij voorstelt zeggen zij 'nee'. Zij zijn hun eigen wil aan het uittesten en kijken tot hoever ze kunnen gaan. Het is zaak dat je in die tijd duidelijk en consequent bent.

Ook het krabben is tijdelijk, mits je maar duidelijk laat blijken dat dit gedrag niet getolereerd wordt. Ze is voorlijk qua taal, dus je kunt haar uitleggen dat ze niet mag krabben. Ook kun je haar vertellen wat de consequenties van haar gedrag zijn. I.p.v. krabben ze moet praten. Als ze toch krabt moet haar duidelijk verteld worden dat dit niet mag en welk gedrag wel gewenst is. Geef haar op zo'n moment in ieder geval niet haar zin. Wees hierin consequent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel!!

Andere antwoorden (2)

Dat is gebrek aan opvoeding, daar hoef je echt geen ander excuus voor te bedenken als peuterpubertijd. Maar ja krijgen peuters die opgroeien in opvanggezinnen en kinderdagverblijven nog wel een fatsoenlijke opvoeding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een peuter van 2 zit nu net in de fase dat ze kunnen begrijpen dat iets wel en niet mag!
het krabben geeft de peuter eigenlijk mee aan dat ze geen nee wilt horen
of de zin mee door willen voeren.
het is tijdelijk net als wat hierboven werd vermeld