Kan je als meerderjarige de vaderschap afnemen van je vader ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.5K
ronron1212
6 jaar geleden
Hoezo het is je vader en dat blijft hij.
tinus1969
6 jaar geleden
@eillensels Wat bedoel je precies met 'vaderschap' afnemen? wat zou je willen bereiken?

Antwoorden (1)

Biologisch gezien zal je vader altijd je vader blijven, daar kun je niets aan veranderen. Juridisch gezien ben je vanaf je 18e zelfstandig en heeft je vader dus geen zeggenschap meer over je, dus waarom zou je dan vaderschap nog willen afnemen? Je kunt eventueel je vader onterven door middel van een testament als je niet wilt dat hij nog iets van je erft in het geval je eerder dan hij zou overlijden.