Als je als ouder erg onzeker bent, hoe kun je dan je kind leren niet onzeker te zijn?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.6K
Antoni
7 jaar geleden
Naar mijn idee merkt een jong kind nauwelijks dat zijn vader of moeder (structureel) onzeker is. Voor de meeste kinderen onder de 12 à 13 jaar is de ouder een rolmodel dat weinig fout kan doen. Daarna zal het langzaam maar zeker gaan begrijpen dat volwassenen ook onzeker kunnen zijn en dat zij niet altijd (meteen) een oplossing voor problemen weten.

Antwoorden (1)

Elke ouder heeft weleens last van onzekerheid.Onzekerheid over bepaalde dingen als werk,uiterlijk, wereldvragen enz.Dat hoef je niet over te brengen op je kind,het is zelfs zaak om te zorgen dat je zelf steeds beter met dit soort onzekerheden leert omgaan.Das makkelijker gezegd dan gedaan zul je zeggen maar probeer toch je eigen onzekerheid zoveel mogelijk te beredeneren en te overwinnen.Je mag best als ouder ook een keer je zwakheden laten zien,je kind zal daarvan leren.