Ik zou onze dochter graag goed en leuk willen voorbereiden op de komst van ons tweede kindje. Wie weet er een leuk (kinder)boek?

Onze dochter is 3,5 jaar oud.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Misschien is dit iets : "Een baby'tje op komst" van William Sears.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Familie pluis krijgt een baby

Zo zal die wel heten denk ik :P
Zie bron ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Hallo baby" van Carry Slee is leuk. Vooral voor kleuters, maar misschien kan dat ook net voor je dochter van 3,5. Met illustraties van Dagmar Stam (vind ik zelf altijd erg leuk). Over Iris en Michiel die een klein broertje of zusje krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
www.bertusdewit.nl
Kerstverhalen met een knipoog of de geheimzinnige opa.
Erg leuk Jo!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het boek, waar was ik toen ik er nog niet was? van Lennart Nilsson.
Hij heeft prachtige boeken gemaakt met heel veel foto's van het ongeboren kindje. Er staat b.v. een foto in heel duidelijk van een baby in de duim die al op de duim zuigt.
Er zijn ook boeken van hem voor wat oudere kinderen, ik had en heb er heel veel plezier van gehad en mijn dochters ook.

Waar was ik toen ik er nog niet was?
Lennart Nilsson
Amsterdam, 1980
Uitgeverij: Ploegsma
Op de link zijn ze te verkrijgen maar de betere boekhandel heeft ze ook zeer zeker.

Toegevoegd na 4 minuten:
Correctie van de zin, over de foto dat moet zijn;
Er staat b.v. een foto in van een baby die in de buik van mama al op de duim zuigt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het boek "Beschuit met heel veel muisjes" van Vivian den Hollander is een leuk boek voor tijdens de zwangerschap.
Dit boek gaat over de voorbereiding op de komst van de baby met veel herkenbare situaties.

Maar een boek dat ik je ook kan aanraden is "Een zusje voor Kiki" van A.Hest. Dit gaat over de tijd dat er net een zusje/broertje is en iedereen veel aandacht heeft voor de nieuwe baby.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mama papa en ik vond ik zelf een heel leuk boekje.
Daarin wordt in kindertermen vertelt hoe het kan dat er een baby in je buik zit.
Het is een boekje met een christelijke achtergrond, God komt er in voor dus als je daar niet in gelooft is dit boekje niet geschikt.
Ik zal de schrijver even voor je opzoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien is het ook wel leuk om zelf een soort van klein boekje te maken.
Teken zelf tekingen en verzin zelf een verhaal bij. Je hoeft het niet persee zelf erin te schrijven als je maar weet hoe je zelf het verhaal wilt vertellen.
Hierbij kan je ook je eigen naam van je man en dochter gebruiken.
zoals ik zeg gebruik of fotos van jullie 3e of tekeningen of afbeeldingen van internet :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoera, er komt een kindje bij!
van Marianne Busser en Ron Schroder

erg leuk omdat er hele leuke plaatjes bij staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer eens:
-Morgen word ik grote zus.
-Grote zus dora.
-Ik ben nu de grote zus.

Suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb in januari een 3e kindje gekregen en las dit boekje voor aan mijn 2 zoontjes (2,5 en 4,5 jaar oud): Mama wat heb je in je buik. Erg leuk met iedere maand de baby op ware grootte getekend. Met uitklapposter aan het einde. Heel eerlijk en toch kinderlijk getekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Biba baby boek is wat dat betreft een echte aanrader!

Door de leuke 'zingerige' teksten is het nog leuk om voor te lezen ook!

Toegevoegd na 3 minuten:
Voorbeeldje uit het boek:

Ella bella bolle buik
Mama's buik is nog veel boller
Belle bolle buik van mama
Is het allerbolst

De flapjes die je dochter zelf open en dicht kan maken zal ze fantastisch vinden. Herhaal het vaak en dan weet ze op een gegeven moment gewoon van te voren al wat er achter het flapje zit, daar zal ze trots op zijn.