Komen mensen met autisme ook later in de puberteit?

Vaak praten autisten op latere leeftijd maar is dat ook zo met andere ontwikkelingen?

3.4K
Ritsuka
8 jaar geleden
Praten is ontwikkeling in de hersenen, puberteit is hormonale ontwikkeling, dat is anders
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ritsuka, hormonale veranderingen hebben bijzonder veel invloed op de ontwikkeling van de hersenen in de puberteit!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik vind dit wel een interessante vraag. Ik weet van mezelf dat ik psychisch zeker later in de puberteit kwam, ik ben nog heel lang naief geweest, en stelde mezelf pas op latere leeftijd vragen over het leven dan anderen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Naast wat Kruidenvrouwtj aangeeft kan een oorzaak van autisme ook invloed hebben op fysieke ontwikkelingen. De pubertijd lijkt er daar niet een van te zijn.
Zie het laatste antwoord hier:
http://www.goeievraag.nl/persoon-gezondheid/gezondheid/psyche/vraag/319123/lichamelijke-kenmerken-autisme
(veel minnen, maar wel de enige met bronnen)

Het beste antwoord

Nee. Het lichaam van iemand die autistisch is is niet anders dan dat van een persoon die dat niet heeft. Alleen in de hersenen werken bepaalde processen anders, en daar heeft het mee te maken dat het leren praten vaak trager gaat.
De puberteit begint echter op dezelfde tijd als wanneer het kind niet autistisch was geweest.