hoe laat je een kleinkind stoppen met de vinger in de keel te steken?

Ik heb een nichtje van 17maanden. En die steekt vaak haar vinger ver in haar mond, zo ver dat ze ervan moet overgeven. We hebben van alles geprobeerd zoals: Zeggen dat ze dat niet moet doen, haar handje gepakt en weer voorzichtig terug getrokken en nee gezegd, en zacht tikje op haar hand en ook nee gezegd. Maar niets helpt ze doet het geregeld. Hoe kunnen we haar stoppen hiermee iemand een goed idee?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
9.4K

Het beste antwoord

Goed dat ze naar de huisarts gaan. Wat ik nog als advies wil geven is om vooral ook uit te leggen aan het meisje waarom ze het niet moet doen. Ze zal het vast niet allemaal begrijpen, maar jonge kinderen die nog niet goed kunnen praten begrijpen veel meer van wat je zegt dan je denkt. Verder is het goed om haar vooral veel aandacht te geven op die momenten dat ze haar vingers niet in haar keel steekt. Dan hoeft ze het niet te doen om aandacht te vragen. Het overgeven moet zeker stoppen. Zoals eerder gezegd beschadigt het maagzuur de slokdarm.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

hoi misschien is het een idee om bijtex op de nagels te smeren een soort nagelak en officieel bedoelt om te stoppen met nagels bijten maar het is een hele vieze smaak dus misschien stopt ze daardoor de hand niet meer in de mond