ik heb het gezag over mijn dochter en de vader alleen erkening. kan ik zelf een voogd aanwijzen? of heb ik de vader daar bij nodig

ik heb alleen het ouderlijk gezag en de vader alleen erkening. kan ik een niet biologische voogd aanwijzen zonder overleg met de vader

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wil de vader wel betrokken zijn in het leven van je kids?? Want dan is het zeer onetisch van je om het achter zijn rug om te doen.

Antwoorden (1)

Nee daar heb je de vader niet bij nodig want alleen jij hebt het ouderlijk gezag.

In principe heeft de vader niets te vertellen bij alleen erkenning.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Edraket
9 jaar geleden
Klopt, hij moet alleen betalen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik had ergens gelezen dat als ik zou komen te overlijden dat de vader als nog aanspraak kan maken en dat de voogd dan keihard moest knokken om haar te krygen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hij betaald nou ook niet edraket!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik betwijfel of de rechter ermee akkoord gaat als jij zelf een voogd hebt aangewezen en de vader nooit naar het kind heeft omgekeken,je moet dit wel vast laten leggen natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De ene keer kijkt hij wel naar haar om en zo kijkt hij maanden niet naar haar om
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rechers breken het liefst geen biologische banden door. Dat is logisch, want als ze iets hebben geleerd in de talloze rechtzaken over erkenning, afkomst en enz, is dat kinderen later in hun leven (kan 18 of 58) uiteindelijk nieuwsgierig worden naar hun biologische ouders (een van de voornaamste redenen dat sperma niet meer anoniem gedoneerd kan worden). Heb je eventueel al met de vader hierover overleg gehad?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je een voogd aanwijst moet je dit wel bij een notaris vast laten leggen wil het stand kunnen houden na jouw overlijden.