Lusten babies automatisch moedermelk of fles melk?

Als babies geboren worden weten ze niet anders dan dat ze moedermelk of fles melk krijgen. Nu vragen wij ons af of er babies zijn die dat niet lusten vanaf de geboorte?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Moedermelk is zo vernuftig dat het precies aangepast wordt aan de baby. Het bevat alle voedingsstoffen en antistoffen die een baby het eerste jaar zo dringend nodig heeft. De smaak van moedermelk is per moeder verschillend, maar doorgaans is het iets zoetig. Iedere baby 'lust' zijn eigen moedermelk. Lusten is eigenlijk niet het juiste woord, want een baby kent nog geen verschillende smaken. Het is met name de geur van de moeder in combinatie met moedermelk dat de baby graag heeft.

Flesvoeding is gemaakt van koeienmelk. Het is veel zwaarder dan moedermelk. De smaak is ook anders, hoewel het wel zoetig is. Geef je een baby vanaf het eerste moment flesvoeding zal hij dat gewoon drinken, maar veel beter is natuurlijk moedermelk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Nee lijkt me niet, ons lichaam is zo gebouwd dat baby's het lusten.
Puur natuur, prachtig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Babies nemen alles wat in hun mond komt als voedsel aan, in principe... Nee elke baby lust de moedermelk... Zonder meer... Dat gaat automagisch zo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, ik had toen liever chocomelk, eerlijk gezegd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij XiniX gaat het ook MAGISCH!, ha,ha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Moedermelk smaakt wat zoet en dat lusten alle babies gelukkig.
Doordat de smaak wel afhangt van wat de moeder gegeten heeft leert een baby, die moedermelk krijgt, verschillende smaken kennen, maar lusten doen ze het altijd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat er ook nog meespeelt dat baby's direct de hartslag van de moeder herkennen en een tijdje na de geboorte de geur.

Toegevoegd na 58 seconden:
Maar als ze niet anders krijgen zijn ze ook direkt aan de fles gewend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die van mij lustte het niet en dronk het ook bijna niet. Een paar weken later bleek dat hij allergisch is voor koemelk, en die voeding dronk hij gelijk vlot. Mijn antwoord is dus nee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De tepel scheidt een vetachtige stof af die hetzelfde ruikt als het vruchtwater. Dat is vertrouwd voor de baby.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moedermelk lust iedere baby.

Flessenmelk niet. Gelukkig maar, want het is ook heel onnatuurlijk.