Hoe kan het dat halfbloedjes vaak een blauwe vlek op kun rug of billetjes hebben?

De meeste halfbloedjes worden geboren met een blauwe vlek op hun rug of billetjes, dit verdwijnt na een paar jaar. Wat is dit?

Toegevoegd na 21 minuten:
Ja ik bedoel donker met blank

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
29.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat voor halfbloedje bedoel je? Donker met blank?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja

Het beste antwoord

Niet alleen bij Indo's, bij alle halfbloedjes. Ze noemen dit een mongolenvlek.

"Een mongolenvlek is een blauwzwarte, grijsgrauwe of soms donkerbruine goedaardige pigmentvlek met golvende grenzen en een onregelmatige vorm.

Het is een onschuldige verkleuring die vaak voorkomt bij Aziatische en negroïde kinderen. Bij blanke kinderen komt het weinig voor. De vlek zit meestal op de stuit en de rug. Hij komt meestal voor bij kinderen met een donkere huidskleur. De vlek ziet er dan extra donker, soms zelfs zwart-blauw uit. Hij kan over het hele lichaam voorkomen. De grootste vlek zit meestal boven de billen. De vlekken verdwijnen vanzelf na 3 tot 5 jaar of vervagen toch aanzienlijk tegen de puberteit.

Een mongolenvlek wordt na de geboorte soms onterecht aangezien voor een geboortetrauma"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit verschijnsel komt voor bij Indo's (indonisie) daarom worden ze honend "blauwe" genoemd. Of nog erger.

Toegevoegd na 56 minuten:
Wil nog even een link toevoegen, waarin het e.e.a. wordt verklaard