Is er een site/artikel over in hoeverre het wel goed is om met kleine kinderen je geldzorgen (of andere grote zorgen) te delen?

Toegevoegd na 2 uur:
grote emoties, verdriet, angsten over (wel en niet gegronde) dingen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

http://www.mamanieuws.be/kids/kinderen-zijn-ongerust-over-geldzorgen-ouders.html

Ik denk dat het een keuze van de ouders is.

Als je het goed kunt uitleggen dat er daardoor even iets minder kan dan de kinderen gewend zijn. Is het misschien wel goed om te doen.

Echter als kinderen er wakker van gaan liggen lijkt me totaal niet de bedoeling!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Staat er in dit artikel in hoeverre het wel goed is om met kleine kinderen je geldzorgen (of andere grote zorgen) te delen? (Dat is de vraag dus)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn inderdaad wel heel weinig artikelen hierover te vinden, maar ik vond nog dit voor je: http://www.joanmakenbach.com/wp-content/uploads/Deel-jij-alles-met-je-kind.pdf http://mens-en-samenleving.infonu.nl/pedagogiek/18719-evenwicht-in-je-gezin-opvoeden-in-crisissituaties.html
Dat gaat erg afhangen van betreffende kinderen en leeftijd. Er zijn kinderen die daar al heel goed mee kunnen omgaan.Voorwaarde is eigenlijk wel dat zo'n kind al geld besef heeft, of weet wat ruilhandel is en hoe geld daarvoor gebruikt wordt/kan worden. Zoals ouder ruilt zijn werkuren in voor geld, en ruilt dat geld weer voor eten , huis etc. En ja , ik ken ouders die hun , gelukkig tijdelijke, geld problemen met de kinderen succesvol hebben weten te delen, kinderen pasten inderdaad hun wensen aan naar goedkoper.