Wat te kunnen doen tegen het regelmatig drinken van energie drank Bullit,Red bull, enz enz van mijn kinderen ?

Dochtertje drinkt, het regelmatig buiten onze weet om maar wij zitten savond's met een hyper kind die niet wil en gaat slapen.

en dit is voor het schamele bedrag van maar 35 eurocent te koop .

ze mogen het niet van ons maarja wettelijk zijn er geen verboden .
en 35cent hebben ze zo bij elkaar gesprokkeld.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt het over een dochtertje.
Hoe oud is ze?
Het advies voor een jong kind is heel anders dan voor een puber.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens je profiel ben je 21 jaar. Daarom dacht ik dat het om een nog heel jong kind ging. In een reactie (wannaknow) schrijf je dat het om een kind op het VMBO gaat. Dit valt niet te rijmen met je leeftijd.

Het beste antwoord

Je hebt het over je dochterTJE, ik weet niet hoe oud ze is? Hoe zelfstandig is ze, in hoeverre begrijpt ze wat goed en wat slecht voor haar is? Dat maakt voor mij nogal wat uit.

Als ze b.v. pas 10 jaar is, zou ik het gewoon glashard verbieden en aankondigen dat ze straf krijgt als ze het toch doet. JIJ bent de ouder, en jij hebt het laatste woord.

Als ze 12 of ouder is, kan ze waarschijnlijk al meer verantwoordelijkheid aan. Dan kun je haar inderdaad heel duidelijk vertellen wat er met haar gebeurt als ze dat spul drinkt en dat je graag wil dat ze er mee ophoudt of het een stuk minder gaat doen. Zorg dat je goed geinformeerd bent en vertel geen onzin, want als het een beetje een zelfstandige dame is, trapt ze daar echt niet meer in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

mss door het niet meer in huis te halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, dan zul je toch met je kind om de tafel moeten. Uitleggen dat RED Bull helemaal niet zo gezond is en met haar regels opstellen waar ze zich aan te houden heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak eens afspraken met haar om het niet meer te kopen. leg haar uit dat het niet verstandig is en het schijnt voor het gebit al helemaal slecht te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien verstandig het aan te kaarten bij de lokale supermarkt. Goeie kans dat die, of de caissieres daar, geen flauw benul hebben wat dat spul met je lichaam doet als je nog minderjarig bent.

Verder gaat ook het gezegde 'wie zijn billen brandt' nog steeds op. Het is hartstikke sneu als je dochtertje af en toe een hele nacht met ogen zo groot als schoteltjes in haar bedje ligt, maar ook dat heeft iets leerzaams
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het zelfde gehad toen ik een jaar of twaalf was met bier. Wellicht niet verstandig van mijn pa maar heeft zonder moeilijk te doen er twee uit de ijskast gepakt en is vervolgens begonnen uit te leggen waarom het slecht was,regelmatig onze drankjes aanvullend. Ben er zo ziek van geweest dat het volgende biertje vier jaar later was. Oja, met mijn kater moest ik de volgende dag de tuin omspitten. Dus een boel mest voor de pantjes. Wat ik er mee wil zeggen je kan ze er ook spartaans mee kennis laten maken. Bij mij heeft het gewerkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha ha! Deze manier van opvoeden werd ook op het gebied van roken toegepast: verplicht roken tot je groen en geel zag en geen peuk meer kon zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, alleen je haalt het later weer in. Maar ze hadden even rust.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha ja dat heb ik met snoepen gedaan toen ze vrij jong waren denk net 4 jaar .
ze willen geen eten maar wel snoep,
nou drie zakken snoep op bord en eet maar tot je niet meer kan en bij alletwee de kids heeft t gewerkt en snoep talen ze bijna niet naar .
maar goed dat haalt ze wel in met energie drank
en daar durf ik niet mee te testen van drink maar tot je niet meer kan want dat kan echt fout aflopen snap je
Verzamel informatie via internet over deze drankjes. Te veel is echt slecht! Leg haar uit wat het met je kan doen. Dat ze nu nog jong is maar straks als ze wat ouder is komen de problemen. Echt, je moet als ouder op je strepen staan!

Dat spul zou verboden moeten worden in supermarkten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nouja, ikzelf ben ook zon tiener ;D wat ik mezelf altijd voorneem is 2 uur voor het slapengaan niet drinken, dat werkt al erg goed, anders stuiter ik de hele nacht. Je kunt het erg moeilijk verbieden natuurlijk, maar wees blij dat ze niet aan de drank of drugs zijn! Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar sommige tieners hebben het gewoon nodig om goed te leren. Als tiener veranderd je slaappatroon waardoor je meestal om 'huiswerktijd' doodmoe bent. Stel dan voor aan je kinderen het te drinken voor het leren, want dat gaat dan makkelijker. Veel succes ermee! :D
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn al een aantal mensen die het hebben gezegt om met je kinderen te praten over hoe slecht het is.

Maar misschien kun je afspreken, dat ze in het weekend één blikje p.p krijgen, wanneer ze het buiten jullie om niet meer hebben gedronken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door haar te wijzen op de slechte ervaring die zij zou kunnen hebben.

Dus slaapt ze slecht, kan ze slecht in slaap vallen?
Wil je graag haar prestaties verhogen? Of kan ze slecht leren?
Kan ze zich goed concentreren?
Vind ze het niet vervelend om zo actief te zijn. Wil ze iets compenseren hiermee?

Kortom, probeer eens te begrijpen waarom ze dit drinkt. In mijn ogen is het een drug die de prestaties probeert te verbeteren.
Waarom vindt zij dat er verbetering nodig is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al eens gedacht om een leraar op school te laten vertellen wat het met je lichaam doet? Wij hebben allerlei soorten voorlichting gehad, over roken en drugs en weet ik wat allemaal. Als een derde het zegt en kan aantonen, een biologieleraar of een mentor ofzo, kan het misschien wel tot ze doordringen. Het is inderdaad niet gezond en die suiker en caffeïne kunnen behoorlijk wat aanrichten als je jong bent.
Misschien kun je het aankaarten op een ouderavond, als meer ouders dit vinden kunnen er vast voorlichtinglessen komen.
Als er een supermarkt vlak bij de school is waar ze in de pauze die drankjes halen kun je daar (via de school) ook een maatregel op laten nemen!