Moeder & Kind Mishandelt door vader wat te doen?

Nou kijk.. Mijn vriendin.. Is bang voor haar vader.. En haar moeder ook.. Ze durven allebij geen aangifte te doen bij de politie.. Har vader heeft haar moeder mishandelt meerdere keren.. Maar ze hebben geen bewijs daar van.. Ik wil haar graag helpen.. Maar ik weet niet wat ik kan doen.. Ze kunnen hebben namelijk geen bewijs van de mishandeling.. En ze zijn er te bang voor.. De kind en de moeder zijn toch belangrijker dan de vader?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

De enige die hier iets tegen kunnen doen is de moeder zelf en je vriendin door aangifte te doen.
Ik kan me voorstellen dat ze dit niet durven uit angst voor deze man.
Zij zou samen met je vriendin hulp kunnen zoeken door naar een blijf van mijn lijf huis te gaan,vanuit daar wordt zij verder geholpen en de man komt als het goed is nooit te weten waar zij zit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies! Vraagsteller kan ze helpen door ze op een dag mee te nemen uit het huis, vraag van tevoren informatie op bij een blijf van mijn lijf huis (even googelen er zijn er meer in Nederland). Zorg dat ze hun spullen hebben ingepakt, identiteitsbewijs mee etc. Als ze dit niet willen: trek aan de bel bij de huisarts en overleg de volgende stap. Je hoeft echt geen bewijzen te leveren!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als het goed is, kan je een blijf van mijn lijf huis adres niet googlen. Dan zou de vader ook snel weten waar ze zijn.
Via maatschappelijk werk of de huisarts kan je wel adressen vragen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt wel googlen,maar je krijgt alleen telefoonnummers te zien en geen adressen.
Is ook logisch want de daders mogen natuurlijk niet weten waar zo'n huis gevestigd is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, je kunt niet googelen naar het ADRES maar natuurlijk WEL naar het telefoonnummer! Ik heb het gechecked hoor maar ik kom alleen maar telefoonnummers tegen voor bijv Eindhoven en Groningen etc etc. Vraagsteller kan beter even zelf zoeken waar de vrouw in de buurt woont of waar ze heen zou willen. Ik kon geen goede lijst vinden van alle telefoonnummers.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://jjruiter.home.xs4all.nl/lijf.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Landelijk telefoonnummer: 0900 – 1 26 26 26 (5 cent per minuut).
Je komt terecht bij het Steunpunt Huiselijk Geweld in eigen regio.
Politie: Bel 112 als direct hulp nodig is; 0900-8844 voor overige gevallen

Andere antwoorden (2)

Heel heel Erg voorje vriendin en haar moeder ..
Het kind kan via de kindertelefoon bellen de moeder zal toch echt aangifte moeten doen..
Blauwe plekken rode plekken zijn ook bewijzen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In afwachting van plaatsing in blijf van mijn lijfhuis, bestaat er ook zoiets als een tiendaags huïsverbod. Dit wordt iov de burgemeester door de politie opgelegd. Ook wordt hierbij Stichting Huiselijk Geweld benaderd. Het huisverbod is bedoeld als afkoelingsperiode, maar ook voor het regelen van praktische zaken. Zoàls woonruimte. Essentieel blijft melding maken bij de politie. (bron: www.shg.nl)

Toegevoegd na 5 minuten:
http://www.shg-amsterdam.nl/ Dit is de juiste link.

Toegevoegd na 5 minuten:
http://www.shg-amsterdam.nl/ Dit is de juiste link.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je in afwachting bent van een BVMLhuis lijkt mij iets regelen via de rechter niet verstandig. Als het zo erg is dat een BVML huis nodig is moet je dat zonder dat de ander weet in gang kunnen zetten. Als het afkoelingsperiode betreft lijkt mij een BVMLhuis niet nodig maar als je dat in gang zet is kan dat wel heel gevaarlijk zijn. Ik denk dat zoiets handig is in minder gevaarlijke situaties.