Mijn vriendin steelt vaak erg veel geld, ze schaamt zich te erg om eerlijk te zijn. Wat kan ze zelf doen en hoe kan ik helpen?

Ze krijgt aan alle kanten hulp aangeboden maar ze durft niet eerlijk te zijn, ze schaamt zich te erg. Ze liegt tegen haar ouders schoonouders en haar vriend.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

sorry het is niet leuk om te zeggen maar therapy zoeken is toch de beste manier.
je kunt haar niet helpen maar alleen ondersteunen. ze moet het echt alleen doen.

heel veel sterkte
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vraag haar of zij de aandrang heeft om te stelen, kan zijn dat ze kleptomanie heeft en daar heb je zoals de andere persoon hier aangeeft therapie voor.
Het kan een serieus probleem zijn of worden als je constant over dingen blijft liegen en op het laatst nemen ze het zelf voor waarheid aan. een vriend van mij is een hele fijne gozer maar hij loopt soms te liegen en ook nog op een manier die direct te doorzien is of zelfs op te zoeken. Is ook een soort "foute"vorm van aandacht trekken, dan zijn ze bang dat wat ze zeggen niet interessant genoeg is. Help haar van dat idee af, als je het laat voortduren van het zal allemaal wel dan wordt het versterkt. Succes ermee