Hoe los ik broek plassen-poepen op bij tieners

Mijn zoon van 13 heef geen controle over zijn ontlasting zowel overdag als s'nacht

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ben al bij de dokter geweest niets te vinden... En ja het speelt al langer.. Weet u toevallig ook waar ikluiers voor 13 jarige kan kopen??
Amadea
10 jaar geleden
Heeft hij een verstandelijke beperking? Of is er iets akeligs gebeurd waardoor dit ontstaan is?
Ritsuka
10 jaar geleden
Weet je of het een lichamelijk of geestelijk probleem is?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is hij wel volledig zindelijk geweest?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee hij is nooit zindelijk geweest
Ritsuka
10 jaar geleden
en waarom is dit niet gelukt? en waarom ben je niet eerder hiermee naar de huisarts of iets dergelijks geweest?
je kunt wel luiers blijven kopen, maar dit lost het probleem niet op
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heeft deze tiener er zelf geen last van?
Mijn jongen, nu 6 gaat volgend jaar naar groep 3 dus kleuter af, poept niet in zijn broek maar plast wél.. Wij hebben 't hele plas-en-poeppolie-gebeuren achter de rug, heeft niet geholpen. Wij zijn nu doorverwezen naar de psycholoog.. Waarom is dat nooit bij jouw tiener gebeurd? Waarom geen verder onderzoeken??? Oké, dit is geen antwoord, je hebt gelijk dus iedereen kan mij gelijk minnetjes geven maar dat boeit mij niet zo.. Wat mij boeit is jouw tiener! Heb je de psycholoog al gehad?

Antwoorden (2)

Ik raad je aan naar de dokter te gaan, er kan serieus iets zijn met zijn darmen/anus of wat anders! Ik zou het echt even laten onderzoeken,liever een keer teveel naar de dokter dan niet!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Al geprobeerd maar daar is niets mee . Toevalig een tip om hem te helpen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eventueel zijn eetpatroon wijzigen misschien komt het "gemakkelijk" eruit door iets wat hij eet? En anders misschien hem leren trainen? En dat klinkt misschien raar maar ik ben echt serieus, probeer hem eerst op bepaalde tijden de wc te laten gebruiken en misschien wat tabletjes voor ze maag! Heeft de dokter verder niks gezegd om te helpen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De dokter kon echt niets vinden alleen een psycholoog ..is dAt echt nodig... Ik ga de wc tijd metode gebruiken weet je toevalig ook een plek om teidelijk luiers te kopen voor tieners
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoon kan advies krijgen van een inontinentieverpleegkundige in het ziekenhuis voor het beste materiaal bij incontinentie van ontlasting.
Als dit geregeld gebeurd moet hier echt verder naar gekeken worden! Niet alleen blijven aanmodderen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
123drogisterij.nl heeft ze! Moet je even bij hun zoek functie luiers intypen en als je die niet goed vind kom je met "luiers voor tieners/volwassenen" intypen op Google ook wel ver ( weet niet hoeveel je er aan uit wil geven) hoop dat je er wat aan gehad heb maar lijkt me toch verstandig een second opinion aan te vragen en eventueel psycholoog
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neem eens contact op met de maag/ darm/lever stichting, die kunnen veel voor jou en je zoon betekenen, dit kan veroorzaakt worden door meerdere oorzaken. Laat je zoon hierbij helpen er van af te komen, dit moet niet prettig zijn voor die jongen. Zoek zelf uit wie je kan helpen, daar kan de maag/lever/darmstichting je meer helpen. Dan kun je naar je huisarts en zeggen dat je een verwijzing wil naar die en die arts. Laat het er niet bij zitten. Door een oplossing te vinden, maak je het leven van je zoon zoveel leuker en makkelijker.
Lees de link eens:
https://www.mchaaglanden.nl/stimulansz/ziekten-a-z/ontlastingincontinentie
Het klinkt als een neurologische afwijking. Terug naar de dokter en vragen on een verwijzing. In de tussentijd kan je - ook via doktersverwijzing - bij de apotheek materiaal ( ook discrete broekjes) krijgen dat op zijn situatie is afgestemd, Apotheken hebben een aparte spreekkamer zodat het niet over de toonbank hoeft.
Met enig geluk is het grotendeels voor rekening van de zorgverzekering. Doe er iets aan, voor een tiener is het een afschuwelijke toestand.