Hoeveel kinderen zijn er die 9 jaar zijn en lijken op een 5 jarige?

Mijn dochter is 9 jaar maar is 1 meter 10. Haar zusje is 1 meter 11 en een beetje maar zij is 5.

Mijn oudste dochter heeft ook het gezicht van een 5 jarige en hierdoor wordt mijn oudste dochter vaak aangezien voor haar zusje. Ook hierdoor gelooft niemand dat ze 9 jaar is, bv bij attracties of films voor haar leeftijd.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
die kinderarts kan haar niet helpen. Er zijjn zat mensen die met die leeftijjd al met kop en schouders boven de rest van de kids uitsteken. Tis vervelend voor dat meisje, maar er komt een dag dat ze ophoudt met groeien...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je de vraag gelezen bigmomma?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja inderdaad bigmomma, je leest het verkeerd om en daarbij: er is WEL wat aan te doen! Ook in de situatie waar jij het over hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Erg lastig, ze is inderdaad erg klein. Daar haar lengte zal ze inderdaad jonger worden ingeschat. Misschien krijgt ze haar groeispurt nog maar zou er zeker niet op gaan wachten. Vraag een bezoek aan de kinderarts aan. Kunnen ze inschatten hoe groot ze zal worden en er indien nodig iets aan doen.

Antwoorden (1)

Daar zijn er maar heel weinig van, het is ruim 10 cm onder de laagste lijn van de groeicurve: http://www.ouders.nl/pdf/groeicurve_m_1-21jr1.pdf en die lijn geeft al aan dat er maar ongeveer 2% van de kinderen onder zit.

Ik neem aan dat je allang bij een kinderarts loopt of weet wat de oorzaak is van deze geringe lengtegroei?