Hoe herken ik gedragsproblemen bij een kind van 5?

Een goeie dag.

Ik ben op 16 jarige leeftijd vader geworden van Dennis.
Dennis was een ongelukje aangezien ik eigenlijk niet op vrouwen val.
ik heb een keer (Veilige) seks gehad met mijn toenmalige vriendin,
Niet veel later heb ik het uit gemaakt, ik was jong, en viel daarbij niet eens op vrouwen.
Ook ben ik daarna meteen uit de kast gekomen.
niet veel later hoorde ik via via dat ik vader zou gaan worden,
eerste instantie was ik net zo laf als vele andere 16 jarige tienervaders.
en wilde ik er niets van af weten.
na 4 maande raakte ik toch nieuwschierig, en sprak met mijn ex af.
Hoewel het kindje niet in mijn buik zat, begon ik er toch van te houden...

toen de bevalling er aan zat te komen wenste mijn ex mij niet in het ziekenhuis, Om frustraties buiten te laten, ben ik een kopje koffie wezen drinken bij mijn moeder om 03:00 snachts. De volgende ochtend ben ik meteen naar mijn zoon & ex toe gegaan.

Toen kreeg ik te horen GEEN ouderlijke macht te hebben,
van 2010 tot 2011 is er veel gebeurd, ik wilde mijn zoon, en mijn ex & haar familie zijn aangeklaagd wegens mishandeling,
24 februari 2011 is Dennis bij zijn vader geplaatst.

Nu merk ik echter steeds vaker soort van gedrags problemen. Maar hoe herken je dat precies? ik heb geen jeugdzorg meer omdat ik het prima deed als vader (met behulp van familie).

Dennis vertoont dit soort gedrag :

- broek omlaag doen voor zijn vriendjes
- Kinderen slaan op school
- bewust naar buiten om insecten dood maken

Toegevoegd na 1 minuut:
- Schelden, & schreeuwen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ik heb de wijsheid absoluut niet in pacht en ik geloof best dat jullie hard je best doen maar op deze leeftijd is het best moeilijk. Ik was zelf 28 voor de eerste keer moeder en ik herken dit soort problemen maar al te goed en had het er ook siper moeilijk mee. Uiteindelijk ben ik naar de huisarts gegaan en deze heft mij doorverwezen naar Dimence. Hier hebben ze onderzoeken gedaan en er kwam een gedragsstoornis uit. Hier kregen we begeleiding in; hij gaat naar speciaal onderwijs en ik moet zeggen: het gaat super thuis. Ik denk dat het zeker een aanrader is om eens het probleem bij je huisarts neer te leggen; deze kent genoeg instanties die jullie kunnen begeleiden zodat het kind (veel) beter hanteerbaar is. vooral niet te lang mee wachten want hoe jonger ze zijn hoe meer je ze nog kunt "kneden".
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet elk gedrag is erfelijk pannelatje....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
instanties hebben soms ook vrij goedkope 'opvoedcursussen'. Klinkt zwaar, maar kan leuk zijn, je kunt bijvoorbeeld bij het CJG terecht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dennis is pas twee jaar geleden echt bij jou geplaatst.
Er kan dus in de eerste drie jaar van zijn leven al heel wat
mis gegaan zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dit wordt volledig verged door het ziekenfonds. ik heb er ook nooit iets voor hoeven betalen; zolang ze nog geen 18 jaar zijn is het gratis.