Rechter wil dat er komt een vaste regeling voor kind bijna 15 jaar, maar kind wil geen vaste regeling, wat kan wij hier aan doen?

Natuurlijk wil de kind naar zijn moeder, maar hij wil geen vaste regeling, de rechter zegt dat wij moet hem gewoon daar naar toe sturen, maar de kind zegt, als ik wil niet dan ga ik ook niet, wij weten het niet meer, wat moeten wij doen, kan iemand ons misschien hier helpen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dan zullen jullie onderling moeten bespreken hoe je dit gaat aanpakken. Als jullie beslissen dat het kind niet naar moeder of vader hoeft, als het kind dat niet wil en jullie zijn het er allebei over eens, dan is er geen probleem. Dan regelen jullie dat zelf en dat mag. Je moet alleen de andere ouder nooit, maar dan ook nooit verwijten gaan maken, dat hij of zij het kind tegen houdt naar de andere ouder te gaan, als je dat op kan brengen, dan kunnen jullie dit zonder de uitspraak van een rechter regelen. Een kind van 15 heeft over het algemeen ook een sterke wil, je wil de scheiding niet moeilijker maken voor je kind, dan het is. Zet dan als ouder ook je beste beentje voor en denk aan het welzijn van je kind. Voor de meeste kinderen is het moeilijk het ene weekend hier en het andere weekend daar, omdat ze hier hun vrienden hebben en de rest van hun sociale leven, in de buurt waar moeder verblijft, kennen ze niemand, moeten ze de omgeving nog gaan onderzoeken. Een puber van 15 zit er niet op te wachten om verplicht te worden die fijne omgeving vaak gedag te gaan zeggen. Aan de andere kant, mag het niet zo zijn, dat de puber de ouders tegen elkaar opzet.
Maak dus goede afspraken met je ex en spreek af, dat jullie kind zelf bepaald wanneer hij of zij naar de andere ouder gaat. Maak ook onderling goede afspraken over jullie kind, dat je laat weten hoe het met hem of haar gaat, hoe hij of zij het op school doet en dat soort dingen. Als je kind niet met regelmaat naar moeder wil, dan kan het kind wel, in de dagen dat hij of zij bij moeder zou moeten zijn, contact opnemen met moeder, in de vorm van een telefoongesprek of skype.
Zoek een oplossing die voor jullie alledrie op te brengen is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ (op mobiel, dus helaas niet uitvoerbaar)
Toen mijn ouders gescheiden waren waren ik en met jongere broertje allebei boven de 12 jaar en mijn zusje was onder de 12 jaar. Dit is wel een tijdje terug maar mijn broertje en ik mochten zelf beslissen en mijn zusje werd automatisch toegewezen aan mijn moeder. Ik meen dus te weten dat iemand vanaf 12 jaar zelf mag beslissen wat hij/zij wil. Maar het kan dus zijn dat dit intussen allemaal is veranderd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een kind van boven de 12 mag zijn of haar voorkeur uitspreken, waar hij of zij het liefste wil wonen, maar de rechter maakt de uiteindelijke beslissing, het gaat hier niet over wonen, maar over bezoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je hebt helemaal gelijk, weer wat geleerd haha :-)