Is is wandelen met een baby (10 mnd) met deze kou buiten wel gezond? en Waarom is t dan gezond

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is prachtig mooi weer, rustig maar koud, geen vochtige regen. Je baby kan zich allang zelf warmhouden. Kijk hier eens naar: http://www.babyhuisje.nl/vgv.html die dingen worden al heel lang in scandinavie gebruikt bij temp onder nul.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb de site gelezen...bedankt is erg interressant,en geeft antwoord op mijn vraag!

Het beste antwoord

Een kind wordt in onze maatschappij vaak teveel beschermd. Het is goed een kind te confronteren met de dagelijkse dingen van het leven. Het kindje confronteren met de kou is daar een onderdeel van.
Natuurlijk moet je het kind wel goed aankleden maar ook het kind moet wennen een de omstandigheden daarmee bouwen ze weerstand op. Met deze tempraturen is de gezondheid van het kindje wel cruciaal. Met een gezond kind zou het geen probleem moeten zijn mits je hem/haar goed inpakt (niet te overdreven).

Toegevoegd na 57 seconden:
Met niet te overdreven bedoel ik dat het kindje wel goed moet kunnen bewegen enz
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eventueel met een kruik aan de voetjes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
voor volwassenen is het heerlijk om met dit weer te lopen,voor kinderen dus ook..kan je kind al lopen laat het lekker een stukje lopen.wissel het af met zitten in de wagen.mijn kinderen waren in alle weersomstandigheden buiten en ze waren nooit ziek en nog nooit.wel een grote snottebel op z,n tijd maar dat is niet ziek.bovendien is het nu niet koud hooguit lekker fris vriesweer.morgen dus een fijne wandeling maken en ligt er bij jou sneeuw laat je kind er dan lekker mee spelen.
have fun!
jodyenboyke
11 jaar geleden
+

Andere antwoorden (1)

Alleen bij heel jonge babies is wandelen in de kou af te raden omdat de koude lucht de lichaamstemperatuur door het ademen verlaagt: de longen worden snel te koud en dan wordt de hele baby te koud. Maar een gezond kind van 10 maanden, met bedekt hoofd, oren, lijfje, handen en voeten, dat moet geen probleem zijn. En dan zijn meerdere dunnere laagjes kleding en een gewone jas te verkiezen boven 1 heel dikke jas. Een zijden sjaal is dun en heerlijk warm zonder dat het gaat broeien. Ikzelf zou niet fietsen vanwege de gladheid, maar zelfs dat kan wel even.